DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben højsidet godsvogn med spidsgavl. Håndbremse. Kreaturbinderinge i sidevæggene. Må ikke benyttes til forsendelse af større kreaturer. Må ikke benyttes til det sydlige udland.
Længde:
7,33 m.

Akselafstand:
3,96 m.

Bundflade:
14 m²

Taravægt:
5,7 tons


Last:
10 tons

Antal:
212 stk.


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | KJ 5760 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 902. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5761 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 904. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Fra 1928 kun til lokale transporter mellem kulgård og færger i Korsør. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5762 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 906. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1922. |
![]() | KJ 5763 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 908. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1923. |
![]() | KJ 5764 | Lauenstein | 1862 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 910. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Korsør færgelejer og Slagelse. Udrangeret 1936. |
![]() | KJ 5765 | Lauenstein | 1862 | Ombygget 1912/14 fra KJ 5765. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1923. |
![]() | KJ 5766 | Lauenstein | 1862 | Ombygget 1913 fra KJ 5766. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret og ophugget 1923. |
![]() | KJ 5767 | Lauenstein | 1862 | Ombygget 1912/14 fra KJ 5767. Akselafstand 3,66 m. Fra 1929 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Omlitreret 1941 til KJ 25767. |
![]() | KJ 5769 | Lauenstein | 1862 | Ombygget 1912/14 fra KJ 5769. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | KJ 5770 | Lauenstein | 1863 | Ombygget 1912/17 fra KJ 5770. Fra 1940 kun til lokale transporter på Århus H. Station. Omlitreret 1941 til KJ 25770. |
![]() | KJ 5772 | Lauenstein | 1863 | Ombygget 1913 fra KJ 5772. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KJ 25772. |
![]() | KJ 5773 | Lauenstein | 1863 | Ombygget 1912/17 fra KJ 5773. Skruebremse fjernet 1917. Udrangeret 1939. |
![]() | KJ 5775 | Lauenstein | 1863 | Ombygget 1912/17 fra KJ 5775. Skruebremse fjernet 1917. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5780 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 912. Fra 1940 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havn og Aalborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25780. |
![]() | KJ 5781 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 914. Fra 1927 kun til lokale transporter mellem kulgård og færger i Korsør. Udrangeret 1937. |
![]() | KJ 5782 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 916. Faste endevægge fra 1915. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Omlitreret 1941 til KJ 25782. |
![]() | KJ 5783 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 918. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1930. |
![]() | KJ 5784 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 920. Faste endevægge fra 1915. Fra 1940 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havn og Aalborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25784. |
![]() | KJ 5785 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 922. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5786 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 924. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Masnedsund og færger ved Masnedø. Fra 1933 kun til lokale transporter mellem færger og kulgård i Gedser. Udrangeret 1936. |
![]() | KJ 5787 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 926. Faste endevægge fra 1915. Kun til maskintjenestens kultransporter fra 1941. Omlitreret 1941 til KJ 25787. |
![]() | KJ 5788 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 928. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5789 | Lauenstein | 1863 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 930. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5790 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 932. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem Korsør station og færgerne. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Omlitreret 1941 til KJ 25790. |
![]() | KJ 5791 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 934. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5792 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 936. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5793 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 938. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5794 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 940. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5795 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 942. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Udrangeret 1939. |
![]() | KJ 5796 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 944. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5797 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 946. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5798 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 948. Udrangeret 1925. Ophugget. 1925 i Cvk Kh. |
![]() | KJ 5799 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 950. Faste endevægge fra 1915. Fra 1935 kun til lokale transporter mellem Nyborg værksted og maskindepot. Omlitreret 1941 til KJ 25799. |
![]() | KJ 5800 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 952. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5801 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 954. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1928. |
![]() | KJ 5802 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 956. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Masnedsund og færger ved Masnedø. Fra 1933 kun til lokale transporter mellem færger og kulgård i Gedser. Udrangeret 1939. |
![]() | KJ 5803 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 958. Kun til maskintjenestens kultransporter fra 1937. Fra 1940 stilladsvogn i Godsbanegårdens Remise. Omlitreret 1941 til KJ 25803. |
![]() | KJ 5804 | Lauenstein | 1864 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 960. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5811 | Elbing | 1870 | Ombygget 1915 fra KJ 5811. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Skruebremse ændret til håndbremse 1915. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5812 | Elbing | 1870 | Ombygget 1917 fra KJ 5812. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet 1917. Fra 1940 kun til lokale transporter på Viborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25812. |
![]() | KJ 5814 | Elbing | 1870 | Ombygget 1916 fra KJ 5814. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse fjernet 1916. Fra 1927 kun til lokale transporter i Cvk Kh. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5815 | Elbing | 1870 | Ombygget 1912 fra KJ 5815. Akselafstand 3,66 m. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KJ 25815. |
![]() | KJ 5816 | Elbing | 1870 | Ombygget 1912 fra KJ 5816. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1917. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5819 | Elbing | 1870 | Ombygget 1913 fra KJ 5819. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Fra 1933 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Omlitreret 1941 til KJ 25819. |
![]() | KJ 5820 | Elbing | 1870 | Ombygget 1912 fra KJ 5820. Akselafstand 3,66 m. Fra 1936 kun til lokale transporter mellem Kulgård og Færger i Korsør. Omlitreret 1941 til KJ 25820. |
![]() | KJ 5821 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 962. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5822 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 963. Akselafstand 3,66 m. Solgt 1932 til Nyborg Gasværk. |
![]() | KJ 5823 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 964. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KJ 25823. |
![]() | KJ 5824 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 965. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Fra ca. 1928 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5825 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 966. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5826 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 967. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1918. |
![]() | KJ 5827 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 968. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1917. Udrangeret 1925. |
![]() | KJ 5828 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 969. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1918. |
![]() | KJ 5829 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 970. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5830 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 971. Akselafstand 3,66 m. Fra 1940 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havn og Aalborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25830. |
![]() | KJ 5831 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 972. Akselafstand 3,66 m. Fra 1940 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havn og Aalborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25831. |
![]() | KJ 5832 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 973. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1908. |
![]() | KJ 5833 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 974. Akselafstand 3,66 m. Fra 1940 kun til lokale transporter mellem Nørresundby Havn og Aalborg Station. Omlitreret 1941 til KJ 25833. |
![]() | KJ 5834 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 975. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5835 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 976. Akselafstand 3,66 m. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Omlitreret 1941 til KJ 25835. |
![]() | KJ 5836 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 977. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1939. |
![]() | KJ 5837 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 978. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5838 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 979. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Fra 1940 kun til lokale transporter på Århus H. Station. Omlitreret 1941 til KJ 25838. |
![]() | KJ 5839 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 980. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5840 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 981. Akselafstand 3,66 m. Fra 1936 kun til kultransporter for maskintjenesten, hjemsted Gb. Udrangeret 1940. |
![]() | KJ 5841 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 982. Akselafstand 3,66 m. Kun til brug mellem Randers og Stevnstrup fra 1915. Udrangeret 1931. |
![]() | KJ 5842 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 983. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5843 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 984. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5844 | Elbing | 1870 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 985. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5845 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 986. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1909. |
![]() | KJ 5846 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 988. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og stranden ved Gb. Udrangeret 1934. |
![]() | KJ 5847 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 990. Akselafstand 3,66 m. Fra 1915 kun til brug i særtog med indtil 25 km hastighed mellem Randers og Stevnstrup. Udrangeret 1919. |
![]() | KJ 5848 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 991. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1910. |
![]() | KJ 5849 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 992. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1910. |
![]() | KJ 5850 | SJS | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 993. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1906. |
![]() | KJ 5851 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 994. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1922. |
![]() | KJ 5852 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 996. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Udrangeret 1920. Ophugget. 1921. |
![]() | KJ 5853 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 998. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1917. Fra 1923 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Omlitreret 1941 til KJ 25853. |
![]() | KJ 5854 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1000. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1923. |
![]() | KJ 5855 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1002. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5856 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1003. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5857 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1004. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1930. Ophugget. 1930 i Cvk Ar. |
![]() | KJ 5858 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1005. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5859 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1006. Akselafstand 3,66 m. Fra 1927 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Udrangeret 1934. |
![]() | KJ 5860 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1007. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Udrangeret 1928. |
![]() | KJ 5861 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1008. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1925. |
![]() | KJ 5862 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1009. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5863 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1010. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5864 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1011. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1914. |
![]() | KJ 5865 | Wagenbau | 1873 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1012. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1925. |
![]() | KJ 5866 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1013. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5867 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1014. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1921. |
![]() | KJ 5868 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1016. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5869 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1018. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1925. Ophugget. 1925 i Cvk Kh. |
![]() | KJ 5870 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1020. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Fra ca. 1928 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Udrangeret 1932. |
![]() | KJ 5871 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1022. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1933. |
![]() | KJ 5872 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1023. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5873 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1024. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5874 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1025. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Cvk Kh og stranden ved Gb. Udrangeret 1929. |
![]() | KJ 5875 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1026. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret og ophugget 1920. |
![]() | KJ 5876 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1027. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5877 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1028. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5878 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1029. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5879 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1030. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1923/24. |
![]() | KJ 5880 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1031. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Udrangeret 1934. |
![]() | KJ 5881 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1032. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1925. |
![]() | KJ 5882 | Wagenbau | 1874 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1033. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1928. |
![]() | KJ 5883 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1034. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1910. |
![]() | KJ 5884 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1036. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5885 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1038. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5886 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1039. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5887 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1040. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1910. |
![]() | KJ 5888 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1041. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1911. |
![]() | KJ 5889 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1042. Akselafstand 3,66 m. Kun til brug mellem Randers og Stevnstrup fra 1920. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | KJ 5890 | SJS | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1043. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1906. |
![]() | KJ 5891 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1044. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1923/24. |
![]() | KJ 5892 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1046. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5893 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1048. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1928. |
![]() | KJ 5894 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1050. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1925. Ophugget. 1925 i Cvk Kh. |
![]() | KJ 5895 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1052. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Fra 1930 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Omlitreret 1941 til KJ 28895. |
![]() | KJ 5896 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1054. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1929. |
![]() | KJ 5897 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1055. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1920. |
![]() | KJ 5898 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1056. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5899 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1057. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5900 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1058. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1907. |
![]() | KJ 5901 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1059. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1925. |
![]() | KJ 5902 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1060. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1923/24. |
![]() | KJ 5903 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1061. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1929. |
![]() | KJ 5904 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1062. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Masnedsund og færger ved Masnedø. Udrangeret 1929. |
![]() | KJ 5905 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1063. Akselafstand 3,66 m. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Masnedsund og færger ved Masnedø. Fra 1933 kun til lokale transporter mellem færger og kulgård i Gedser. Udrangeret 1937. |
![]() | KJ 5906 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1064. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem Korsør færgelejer og Slagelse. Udrangeret 1933. |
![]() | KJ 5907 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1065. Akselafstand 3,66 m. Fra 1920 kun til lokale transporter mellem Gb og Cvk Kh. Udrangeret 1934. |
![]() | KJ 5908 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1066. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5909 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1067. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1923. |
![]() | KJ 5910 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1068. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1911. |
![]() | KJ 5911 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1069. Akselafstand 3,66 m. Fra 1928 kun til lokale transporter mellem Århus H og Ø station. Udrangeret 1935. |
![]() | KJ 5912 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1070. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Fra 1927 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Omlitreret 1941 til KJ 25912. |
![]() | KJ 5913 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1071. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1921. |
![]() | KJ 5914 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1072. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1906. |
![]() | KJ 5915 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1073. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5916 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1074. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5917 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1075. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Fra 1924 kun til lokale transporter mellem Randers station og havn. Udrangeret 1933. |
![]() | KJ 5918 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1076. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5919 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1077. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5920 | Wagenbau | 1875 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1078. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Udrangeret 1928. |
![]() | KJ 5922 | SJS | 1873 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5922. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1927. |
![]() | KJ 5926 | Wagenbau | 1873 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5926. Akselafstand 3,66 m. Udrangeret og ophugget 1921. |
![]() | KJ 5933 | Wagenbau | 1875 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5933. Akselafstand 3,66 m. Fra 1925 kun til lokale transporter mellem færger og skibe og kulgård i Korsør. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Udrangeret 1937. |
![]() | KJ 5934 | Wagenbau | 1875 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5934. Akselafstand 3,66 m. Skruebremse ændret til håndbremse 1915. Faste endevægge fra 1915. Udrangeret 1926. |
![]() | KJ 5935 | Wagenbau | 1875 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5935. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Udrangeret 1923. |
![]() | KJ 5936 | Wagenbau | 1875 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5936. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Kun til brug mellem Randers og Stevnstrup fra 1918. Udrangeret 1924. |
![]() | KJ 5937 | Wagenbau | 1875 | Ombygget 1911/15 fra KJ 5937. Akselafstand 3,66 m. Fra 1926 kun til lokale transporter mellem Korsør station og færgerne. Ombygget 1928 med skrå bundflader beklædt med jernplade. Omlitreret 1941 til KJ 25937. |
![]() | KJ 5938 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1080. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5938. |
![]() | KJ 5939 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1082. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5939. |
![]() | KJ 5940 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1084. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5940. |
![]() | KJ 5941 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1086. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5941. |
![]() | KJ 5942 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1088. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5942. |
![]() | KJ 5943 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1089. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5943. |
![]() | KJ 5944 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1090. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5944. |
![]() | KJ 5945 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1091. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Omlitreret 1923/25 til KM 5945. |
![]() | KJ 5946 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1092. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5946. |
![]() | KJ 5947 | Atlas | 1881 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1093. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5947. |
![]() | KJ 5948 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1094. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5948. |
![]() | KJ 5949 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1096. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5949. |
![]() | KJ 5950 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1098. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5950. |
![]() | KJ 5951 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1100. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5951. |
![]() | KJ 5952 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1102. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5952. |
![]() | KJ 5953 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1104. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5953. |
![]() | KJ 5954 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1105. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5954. |
![]() | KJ 5955 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1106. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5955. |
![]() | KJ 5956 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1107. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5956. |
![]() | KJ 5957 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1108. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5957. |
![]() | KJ 5958 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1109. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5958. |
![]() | KJ 5959 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1110. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5959. |
![]() | KJ 5960 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1111. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5960. |
![]() | KJ 5961 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1112. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5961. |
![]() | KJ 5962 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1113. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1913. Omlitreret 1923/25 til KM 5962. |
![]() | KJ 5963 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1114. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5963. |
![]() | KJ 5964 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1115. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5964. |
![]() | KJ 5965 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1116. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1923/25 til KM 5965. |
![]() | KJ 5966 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1117. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5966. |
![]() | KJ 5967 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1118. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Omlitreret 1923/25 til KM 5967. |
![]() | KJ 5968 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1144. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5968. |
![]() | KJ 5969 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1145. Omlitreret 1923/25 til KM 5969. |
![]() | KJ 5970 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1146. Omlitreret 1923/25 til KM 5970. |
![]() | KJ 5971 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1147. Omlitreret 1924 til KM 5971. |
![]() | KJ 5972 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1148. Omlitreret 1923/25 til KM 5972. |
![]() | KJ 5973 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1149. Faste endevægge fra 1913. Omlitreret 1923/25 til KM 5973. |
![]() | KJ 5974 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1150. Faste endevægge fra 1915. Omlitreret 1923/25 til KM 5974. |
![]() | KJ 5975 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1151. Omlitreret 1923/25 til KM 5975. |
![]() | KJ 5976 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1152. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1923/25 til KM 5976. |
![]() | KJ 5977 | Atlas | 1883 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1153. Omlitreret 1923/25 til KM 5977. |
![]() | KJ 5978 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1120. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1923/25 til KM 5978. |
![]() | KJ 5979 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1122. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1924 til KM 5979. |
![]() | KJ 5980 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1124. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5980. |
![]() | KJ 5981 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1126. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5981. |
![]() | KJ 5982 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1128. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5982. |
![]() | KJ 5983 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1129. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5983. |
![]() | KJ 5984 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1130. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5984. |
![]() | KJ 5985 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1131. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1917. Omlitreret 1923/25 til KM 5985. |
![]() | KJ 5986 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1132. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5986. |
![]() | KJ 5987 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1133. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5987. |
![]() | KJ 5988 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1134. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5988. |
![]() | KJ 5989 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1135. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5989. |
![]() | KJ 5990 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1136. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5990. |
![]() | KJ 5991 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1137. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5991. |
![]() | KJ 5992 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1138. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Omlitreret 1923/25 til KM 5992. |
![]() | KJ 5993 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1139. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1914. Omlitreret 1923/25 til KM 5993. |
![]() | KJ 5994 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1140. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1923/25 til KM 5994. |
![]() | KJ 5995 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1141. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1916. Omlitreret 1924 til KM 5995. |
![]() | KJ 5996 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1142. Akselafstand 3,66 m. Faste endevægge fra 1915. Omlitreret 1923/25 til KM 5996. |
![]() | KJ 5997 | Breslau | 1884 | Omlitreret 1893 fra DSB/S Ka 1143. Akselafstand 3,66 m. Omlitreret 1923/25 til KM 5997. |
Ingeniøren
Snart kan bilister på sommerdæk få bøde om vinteren
Trods forventet milliard-underskud: Smutvej til lastbiler under Århus vedtaget
Blogindlæg: Dansk startup vil transportere CO2 i skibscontainere
Hele verden køber flere elbiler: Kina spiller en afgørende rolle
Hård kritik af minister efter afsløring: Har syltet sundhedsskadelig trafikstøj i to år
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Bents bane
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
