DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Transitmærket.
Længde:
8,96 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,2 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
18,1 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
6,8 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
15 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
20 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | PFT 15081 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15081. Omlitreret 1940 til PF 15081. |
![]() | PFT 15082 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15082. Omlitreret 1940 til PF 15082. |
![]() | PFT 15083 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15083. Omlitreret 1940 til PF 15083. |
![]() | PFT 15084 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15084. Omlitreret 1940 til PF 15084. |
![]() | PFT 15085 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15085. Omlitreret 1940 til PF 15085. |
![]() | PFT 15086 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15086. Omlitreret 1940 til PF 15086. |
![]() | PFT 15087 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15087. Omlitreret 1940 til PF 15087. |
![]() | PFT 15088 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15088. Omlitreret 1940 til PF 15088. |
![]() | PFT 15089 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15089. Omlitreret 1940 til PF 15089. |
![]() | PFT 15090 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15090. Omlitreret 1940 til PF 15090. |
![]() | PFT 15091 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15091. Omlitreret 1940 til PF 15091. |
![]() | PFT 15092 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15092. Omlitreret 1940 til PF 15092. |
![]() | PFT 15093 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15093. Omlitreret 1940 til PF 15093. |
![]() | PFT 15094 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15094. Omlitreret 1940 til PF 15094. |
![]() | PFT 15095 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15095. Omlitreret 1940 til PF 15095. |
![]() | PFT 15096 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15096. Omlitreret 1940 til PF 15096. |
![]() | PFT 15097 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15097. Omlitreret 1940 til PF 15097. |
![]() | PFT 15098 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15098. Omlitreret 1940 til PF 15098. |
![]() | PFT 15099 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15099. Omlitreret 1940 til PF 15099. |
![]() | PFT 15100 | Zypen | 1898 | Omlitreret 1931 fra PF 15100. Omlitreret 1940 til PF 15100. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)