DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i højt bremsehus.
Længde:
8,96 m.
Akselafstand:
4,2 m.
Bundflade:
18,1 m²
Taravægt:
7,2 tons
Last:
12,5 tons
Antal:
42 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
PHR 7703 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7703. 1941 til PHR 7703. | |
PHR 7704 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7704. 1941 til PHR 7704. | |
PHR 7705 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7705. 1941 til PHR 7705. | |
PHR 7706 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7706. 1941 til PHR 7706. | |
PHR 7707 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7707. 1941 til PHR 7707. | |
PHR 7708 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7708. 1941 til PHR 7708. | |
PHR 7709 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7709. 1941 til PHR 7709. | |
PHR 7710 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7710. 1941 til PHR 7710. | |
PHR 7711 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7711. 1941 til PHR 7711. | |
PHR 7712 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7712. 1941 til PHR 7712. | |
PHR 7713 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7713. 1941 til PHR 7713. | |
PHR 7714 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7714. 1941 til PHR 7714. | |
PHR 7715 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7715. 1941 til PHR 7715. | |
PHR 7716 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7716. 1941 til PHR 7716. | |
PHR 7717 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7717. 1941 til PHR 7717. | |
PHR 7718 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7718. 1941 til PHR 7718. | |
PHR 7719 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7719. 1941 til PHR 7719. | |
PHR 7720 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7720. 1941 til PHR 7720. | |
PHR 7721 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7721. 1941 til PHR 7721. | |
PHR 7722 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7722. 1941 til PHR 7722. | |
PHR 7723 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7723. 1941 til PHR 7723. | |
PHR 7724 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7724. Bremsehus fjernet 1940. 1941 til PHR 7724. | |
PHR 7725 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7725. 1941 til PHR 7725. | |
PHR 7726 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7726. 1941 til PHR 7726. | |
PHR 7727 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7727. 1941 til PHR 7727. | |
PHR 7728 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7728. 1941 til PHR 7728. | |
PHR 7729 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7729. 1941 til PHR 7729. | |
PHR 7730 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7730. 1941 til PHR 7730. | |
PHR 7731 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7731. 1941 til PHR 7731. | |
PHR 7732 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7732. 1941 til PHR 7732. | |
PHR 7733 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1924 fra PH 7733. 1941 til PHR 7733. | |
PHR 7734 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7734. Udlejet okt-dec 1939 til KB. 1941 til PHR 7734. | |
PHR 7735 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7735. 1941 til PHR 7735. | |
PHR 7736 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7736. 1941 til PHR 7736. | |
PHR 7737 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7737. 1941 til PHR 7737. | |
PHR 7738 | Scandia | 1893 | Omlitreret 1924 fra PH 7738. 1941 til PHR 7738. | |
PHR 7754 | Scandia | 1914 | Købt 1939 fra VVGJ PF 148. Bremsehus fjernet 1939. 1941 til PHR 7754. | |
PHR 7755 | Scandia | 1918 | Købt 1939 fra VVGJ PF 153. Bremsehus fjernet 1939. 1941 til PHR 7755. | |
PHR 7756 | Scandia | 1919 | Købt 1939 fra VVGJ PF 155. Bremsehus fjernet 1939. 1941 til PHR 7756. | |
PHR 7757 | Scandia | 1918 | Købt 1939 fra VVGJ PF 154. Bremsehus fjernet 1940. I drift fra 1940. 1941 til PHR 7757. | |
PHR 7758 | Scandia | 1906 | Købt 1940 fra KSB PL 345. Bremsehus fjernet 1940. 1941 til PHR 7758. | |
PHR 7759 | Scandia | 1906 | Købt 1940 fra KSB PL 350. Bremsehus fjernet 1940. 1941 til PHR 7759. |
Ingeniøren
Bezos jagter Musk i rummet med kæmpe-raket: Det handler om fremtidens internet
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder
Tre fatale fejl: Derfor sank gigantisk yacht på få minutter
Karteldannelse på europæiske jernbaner: Vestager svinger bødehammeren
Fik debut i ‘78: Nu kan vesttysk dieseltog få comeback på danske skinner