DSB godsvogne 1893 - 1941
Åben selvtømmende kultransportvogn med bundlemme i gulv og en aftagelig endevæg. 1926-29: "Kun til kultransporter for DSB". Last fra 1926: 17,4 tons. Skruebremse i lavt bremsehus.
Længde:
9,8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
21,5 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
11,7 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Last:
15 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
10 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | PK 9701 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9701. |
![]() | PK 9702 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9702. |
![]() | PK 9703 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9703. |
![]() | PK 9704 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9704. |
![]() | PK 9705 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9705. |
![]() | PK 9706 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9706. |
![]() | PK 9707 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9707. |
![]() | PK 9708 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9708. |
![]() | PK 9709 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9709. |
![]() | PK 9710 | Oberbedarf | 1921 | Ombygget 1938 til PKR 9710. |
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær