DSB godsvogne 1941 - 1965
Lukket brun hjælpegodsvogn. Trykluftledning.
Længde:
10,63 m.
Akselafstand:
5 m.
Bundflade:
21,7 m²
Last:
4 tons
Antal:
11 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
HA 36878 | Breslau | 1884 | Ombygget 1940 fra CA 131. Udrangeret 1945. | |
HA 36880 | Breslau | 1884 | Ombygget 1940 fra CA 129. Udrangeret 1947. | |
HA 36881 | Scandia | 1885 | Ombygget 1940 fra CA 167. Ombygget 1947 til Bygningsvogn 24. | |
HA 36882 | Scandia | 1885 | Ombygget 1940 fra CA 164. Ombygget 1946 til Svejsevogn 20. | |
HA 36883 | Scandia | 1898 | Ombygget 1940 fra CA 317. Udrangeret 1948. | |
HA 36884 | Scandia | 1899 | Ombygget 1940 fra CA 330. Ombygget 1944 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 4. | |
HA 36885 | Scandia | 1901 | Ombygget 1940 fra CA 337. Udrangeret 1946. | |
HA 36886 | Scandia | 1887 | Ombygget 1940 fra CA 147. Ombygget 1945 til Værkstedsvogn for Vægtsmede 3. | |
HA 36887 | Scandia | 1885 | Ombygget 1940 fra CA 165. Ombygget 1947 til Bygningsvogn 33. | |
HA 36888 | Scandia | 1901 | Ombygget 1940 fra CA 332. Ombygget 1946 til Svejsevogn 11. | |
HA 36889 | Scandia | 1901 | Ombygget 1940 fra CA 336. Ombygget 1945 til Svejsevogn 12. |
Knutzens personvogne
Lars Christensen har skrevet et fyldigt forord til en artikel om DSBs personvogne skrevet af daværende generaldirektør for DSB Peter Knutzen og bragt i Vingehjulet nr. 1/1943. Artiklen er forsynet med billeder fra Jernbanen.dk´s arkiv.
Læs mere