DSB godsvogne 1941 - 1965
Lukket hvid godsvogn. Trykluftbremse. Rangerskruebremse på høj platform.
Længde:
9,26 m.

Akselafstand:
6 m.

Bundflade:
21,3 m²

Taravægt:
11,1 tons


Last:
17 tons

Antal:
50 stk.


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | IA 19501 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19501. |
![]() | IA 19502 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19502. |
![]() | IA 19503 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19503. |
![]() | IA 19504 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19504. |
![]() | IA 19505 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19505. |
![]() | IA 19506 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19506. |
![]() | IA 19507 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19507. |
![]() | IA 19508 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19508. |
![]() | IA 19509 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19509. |
![]() | IA 19510 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19510. |
![]() | IA 19511 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19511. |
![]() | IA 19512 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19512. |
![]() | IA 19513 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19513. |
![]() | IA 19514 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19514. |
![]() | IA 19515 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19515. |
![]() | IA 19516 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19516. |
![]() | IA 19517 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19517. |
![]() | IA 19518 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19518. |
![]() | IA 19519 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19519. |
![]() | IA 19520 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19520. |
![]() | IA 19521 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19521. |
![]() | IA 19522 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19522. |
![]() | IA 19523 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19523. |
![]() | IA 19524 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19524. |
![]() | IA 19525 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19525. |
![]() | IA 19526 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19526. |
![]() | IA 19527 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19527. |
![]() | IA 19528 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19528. |
![]() | IA 19529 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19529. |
![]() | IA 19530 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19530. |
![]() | IA 19531 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19531. |
![]() | IA 19532 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19532. |
![]() | IA 19533 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19533. |
![]() | IA 19534 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19534. |
![]() | IA 19535 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19535. |
![]() | IA 19536 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19536. |
![]() | IA 19537 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19537. |
![]() | IA 19538 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19538. |
![]() | IA 19539 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19539. |
![]() | IA 19540 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19540. |
![]() | IA 19541 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19541. |
![]() | IA 19542 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19542. |
![]() | IA 19543 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19543. |
![]() | IA 19544 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19544. |
![]() | IA 19545 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19545. |
![]() | IA 19546 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19546. |
![]() | IA 19547 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19547. |
![]() | IA 19548 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19548. |
![]() | IA 19549 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19549. |
![]() | IA 19550 | Scandia | 1950 | Omlitreret 1954 til IAL 19550. |


160 hk dieselrangertraktorer med Ardelt-gear
Her er to artikler fra DSB´s blad Vingehjulet om erfaringerne med de - dengang - helt nye rangertraktorer fra Ardelt-Werke i Vesttyskland. Artiklerne er skrevet af afdelingsingeniør i Maskinafdelingen K. Lykke Holm.
Læs mere