DSB godsvogne 1941 - 1965
Åben brun godsvogn med aftagelige endevægge. Trykluftbremse. Skruebremse.
Længde:
8,96 m.

Akselafstand:
4,2 m.

Bundflade:
18,1 m²

Taravægt:
7,3 tons

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | PH 7405 | Scandia | 1914 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 725. Bremsehus fjernet 1954. Udrangeret 1959. |
![]() | PH 7410 | Hoffmann | 1889 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 730. Aldrig omlitreret. Udrangeret 1949. |
![]() | PH 7415 | Scandia | 1914 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 735. Bremsehus fjernet 1953. Trykluftbremse fjernet 1957. Udrangeret 1959. |
![]() | PH 7425 | Scandia | 1914 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 745. Bremsehus fjernet 1949. Udrangeret 1961. |
![]() | PH 7435 | Scandia | 1914 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 755. Bremsehus fjernet 1949. Trykluftbremse fjernet 1957. Udrangeret 1962. |
![]() | PH 7470 | Scandia | 1914 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 790. Bremsehus fjernet 1958. Udrangeret 1962 efter uheld ved Hedehusene. |
![]() | PH 7475 | Scandia | 1915 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 795. Udrangeret 1959. |
![]() | PH 7480 | Scandia | 1915 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 800. Bremsehus fjernet 1952. Udrangeret 1962. |
![]() | PH 7485 | Scandia | 1915 | Overtaget 1949 fra SFJ Pc 805. Bremsehus fjernet 1950. Udrangeret 1963. |
![]() | PH 7489 | Scandia | 1915 | Overtaget 1949 fra SFJ PC 810. Bremsehus fjernet 1951. Udrangeret 1966. |
![]() | PH 7494 | Scandia | 1915 | Overtaget 1949 fra ONFJ Pc 815. Ombygget 1959 til fladvogn til brug i Maskindepot Enghave. Udrangeret 1962. |
Jernbanen.dk forum
Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles