DSB godsvogne 1965 - 2001
Lukket godsvogn med 2-delte sideskydevægge og flytbare skillevægge. GP trykluftbremse. Rangerskruebremse. 120 km/t.
Længde:
23,3 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
1,8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
60,7 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
28,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Habbillns 400 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 401 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 402 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 403 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 404 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 405 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 406 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 407 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 408 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 409 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 410 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 411 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 412 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 413 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 414 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2002 fra AAE. |
![]() | Habbillns 650 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 651 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 652 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 653 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 654 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 655 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 656 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 657 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 658 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 659 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 660 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 661 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 662 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 663 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 664 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 665 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 666 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 667 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 668 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 669 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 670 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 671 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 672 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 673 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 674 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 675 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 676 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 677 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 678 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 679 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 680 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 681 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 682 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 683 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
![]() | Habbillns 684 | Niesky | 1999 | Lejet 1999-2005 fra AAE. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest