DSB godsvogne 1965 - 2001
Lukket godsvogn med 2-delte sideskydevægge monteret med 6 flytbare skillevægge a 80mm, der sammenskubbet fylder 52 cm af vognens læsselængde. Betjeningshåndtag for skydevæggene er anbragt på vognens gavl. Trykluftbremse CH-GP-A. Type 351 og 353.
Specialbygget til palleteret gods, som hurtigt kan af- og pålæsses med gaffeltruck på grund af de forskydelige sidevægge, der giver direkte adgang til den halve læsseflade på én gang. Godset er sikret mod forskydning ved de flyt- og låsbare transportbeskyttelsesvægge i vognen. På grund af den store dørhøjde er vognen velegnet til særligt højt gods.
Længde:
15,5 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
9 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
40,5 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
16,5 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Hbbillns 000 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 001 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 002 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 003 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 004 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 005 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 006 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 007 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 008 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 009 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 010 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 011 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 012 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 013 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 014 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 015 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 016 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 017 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 018 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 019 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 020 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 021 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 022 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 023 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 024 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 025 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 026 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 027 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 028 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 029 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 030 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 031 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 032 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 033 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 034 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 035 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 036 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 037 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 038 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 039 | Niesky | 1996 | Lejet 1996-2002 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 100 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 101 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 102 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 103 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 104 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 105 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 106 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 107 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 108 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 109 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 110 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 111 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 112 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 113 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 114 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 115 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 116 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 117 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 118 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 119 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 120 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 121 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 122 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 123 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 124 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 125 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 126 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 127 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 128 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 129 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 130 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 131 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 132 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 133 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 134 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 135 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 136 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 137 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 138 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 139 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2002 fra AAE. Udrangeret 2002 efter uheld i Glostrup. |
![]() | Hbbillns 140 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 141 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2002 fra AAE. Udrangeret 2002 efter uheld i Schweiz. |
![]() | Hbbillns 142 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 143 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 144 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 145 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 146 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 147 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 148 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![]() | Hbbillns 149 | Niesky | 1997 | Lejet 1997-2003 fra AAE. |
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær