DSB godsvogne 1965 - 2001
Lukket godsvogn med 2-delte forskydelige sidevægge. Monteret med lastbeskyttelsesplader efter system Daberkow. Trykluftbremse KE-GP.
Længde:
14,02 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Bundflade:
32 m²![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Taravægt:
15 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Antal:
2 stk.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Hbis-t 000 | Scandia | 1975 | Ombygget 1994 i Nyborg fra Hbils 235 5 070. Ombygget 1999 til Hbis-x 225 5 114. |
![]() | Hbis-t 001 | Scandia | 1975 | Ombygget 1994 i Nyborg fra Hbils 235 5 082. Ombygget 1999 til Hbis-x 225 5 115. |
![DSB MO 1824 DSB MO 1824](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Motor/DSB_MO1824_1973.jpg)
![Veterantog kalender Veterantog kalender](https://www.jernbanen.dk/images/kalender.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær