DSB godsvogne 1965 - 2001
Lukket brun isoleret godsvogn. Trykluftbremse GP. Rangerskruebremse.
Længde:
10,58 m.
Akselafstand:
5,7 m.
Bundflade:
24,3 m²
Taravægt:
12,2 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
Iblps 000 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 621. Udrangeret 1978. | |
Iblps 001 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 486. Solgt 1974 til Fyns Mælk 084 4 101. | |
Iblps 002 | Scandia | 1955 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 315. Udrangeret 1977. | |
Iblps 003 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 446. Udrangeret 1977. | |
Iblps 004 | Scandia | 1955 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 285. Udrangeret 1977. | |
Iblps 005 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 422. Udrangeret 1977. | |
Iblps 006 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 549. Udrangeret 1977. | |
Iblps 007 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 489. Udrangeret 1978. | |
Iblps 008 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 521. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 000. | |
Iblps 009 | Scandia | 1956 | Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 449. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 100. | |
Iblps 010 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 442. Udrangeret 1978. | |
Iblps 011 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 432. Udrangeret 1977. | |
Iblps 012 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 427. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 001. | |
Iblps 013 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 436. Udrangeret 1978. | |
Iblps 014 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 548. Udrangeret 1978. | |
Iblps 015 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 495. Udrangeret 1977. | |
Iblps 016 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 451. Udrangeret 1977. | |
Iblps 017 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 615. Solgt 1978 til FDSB. Skælskør 2002-10. 2010 til DJK. Gørlev 2012. Høng 2017-21. | |
Iblps 018 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 476. Udrangeret 1978. | |
Iblps 019 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 541. Udrangeret 1977. | |
Iblps 020 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 604. Udrangeret 1977. | |
Iblps 021 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 469. Udrangeret 1977. | |
Iblps 022 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 141. Udrangeret 1977. | |
Iblps 023 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 358. Solgt 1978 til Sydjyst Kartoffelsektion 081 6 101. | |
Iblps 024 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 067. Udrangeret 1978. | |
Iblps 025 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 527. Udrangeret 1978. | |
Iblps 026 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 071. Udrangeret 1978. | |
Iblps 027 | Scandia | 1955 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 311. Udrangeret 1978. | |
Iblps 028 | Scandia | 1955 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 347. Udrangeret 1977. | |
Iblps 029 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 074. Solgt 1976/78 til DJK (MHVJ) som lager i Mariager. Marslev 2005-22. | |
Iblps 030 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 066. Udrangeret 1977. | |
Iblps 031 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 441. Udrangeret 1978. | |
Iblps 032 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 518. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 002. | |
Iblps 033 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 437. Udrangeret 1978. | |
Iblps 034 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 462. Udrangeret 1978. | |
Iblps 035 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 419. Udrangeret 1977. | |
Iblps 036 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 407. Udrangeret 1977. | |
Iblps 037 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 598. Udrangeret 1977. | |
Iblps 038 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 424. Udrangeret 1977. | |
Iblps 039 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 611. Udrangeret 1977. | |
Iblps 040 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 588. Udrangeret 1977. | |
Iblps 041 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 421. Udrangeret 1977. | |
Iblps 042 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 417. Solgt 1978 til Nene Valley Railway, UK. | |
Iblps 043 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 523. Udrangeret 1977. | |
Iblps 044 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 416. Udrangeret 1978. | |
Iblps 045 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 620. Udrangeret 1977. | |
Iblps 046 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 583. Udrangeret 1977. | |
Iblps 047 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 404. Udrangeret 1977. | |
Iblps 048 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 402. Udrangeret 1978. | |
Iblps 049 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 145. Udrangeret 1978. | |
Iblps 050 | Scandia | 1955 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 348. Udrangeret 1977. | |
Iblps 051 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 603. Udrangeret 1977. | |
Iblps 052 | Scandia | 1955 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 289. Udrangeret 1978. | |
Iblps 053 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 400. Udrangeret 1977. | |
Iblps 054 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 061. Udrangeret 1977. | |
Iblps 055 | Scandia | 1954 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 075. Udrangeret 1978. | |
Iblps 056 | Scandia | 1955 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 339. Udrangeret 1978. | |
Iblps 057 | Scandia | 1956 | Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 454. Udrangeret 1977. | |
Iblps 058 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 600. Udrangeret 1978. | |
Iblps 059 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 019. Udrangeret 1977. | |
Iblps 060 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 610. Udrangeret 1978. | |
Iblps 061 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 072. Udrangeret 1978. | |
Iblps 062 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 443. Udrangeret 1978. | |
Iblps 063 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 412. Udrangeret 1978. | |
Iblps 064 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 401. Udrangeret 1977. | |
Iblps 065 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 510. Udrangeret 1977. | |
Iblps 066 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 586. Udrangeret 1978. | |
Iblps 067 | Scandia | 1955 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 266. Udrangeret 1978. | |
Iblps 068 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 567. Udrangeret 1977. | |
Iblps 069 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 552. Udrangeret 1978. | |
Iblps 070 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 414. Udrangeret 1978. | |
Iblps 071 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 040. Udrangeret 1978. | |
Iblps 072 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 445. Udrangeret 1978. | |
Iblps 073 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 447. Udrangeret 1978. | |
Iblps 074 | Scandia | 1956 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 565. Udrangeret 1977. | |
Iblps 075 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 122. Udrangeret 1978. | |
Iblps 076 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 046. Udrangeret 1978. | |
Iblps 077 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 100. Udrangeret 1978. | |
Iblps 078 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 146. Udrangeret 1978. | |
Iblps 079 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 029. Udrangeret 1978. | |
Iblps 080 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 077. Anvendes 1978 af Bafd i Nyborg. Omlitreret 1979 til Tjenestegodsvogn 941 3 068. | |
Iblps 081 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 038. Udrangeret 1978. | |
Iblps 082 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 012. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 003. | |
Iblps 083 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 154. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 102. | |
Iblps 084 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 064. Udrangeret 1977. | |
Iblps 085 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 160. Udrangeret 1977. | |
Iblps 086 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 044. Solgt 1978 til Sydkysk Kartoffelsektion 081 6 103. | |
Iblps 087 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 041. Udrangeret 1978. | |
Iblps 088 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 022. Udrangeret 1977. | |
Iblps 089 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 184. Udrangeret 1978. | |
Iblps 090 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 182. Udrangeret 1977. | |
Iblps 091 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 222. Udrangeret 1977. | |
Iblps 092 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 192. Udrangeret 1978. | |
Iblps 093 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 187. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 004. | |
Iblps 094 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 118. Udrangeret 1977. | |
Iblps 095 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 037. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 104. | |
Iblps 096 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 199. Udrangeret 1978. | |
Iblps 097 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 248. Solgt 1974 til Fyns Mælk 084 4 102. | |
Iblps 098 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 043. Udrangeret 1978. | |
Iblps 099 | Scandia | 1954 | Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 172. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 005. |
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær