DSB litra Iblps
DSB litra Iblps
805 3 000-099
(Retur til oversigt)
Lukket brun isoleret godsvogn. Trykluftbremse GP. Rangerskruebremse.

Længde:
10,58 m.
Akselafstand:
5,7 m.
Bundflade:
24,3 m²
Tara:
12,2 tons
 
   
 
   
Antal:
100 stk.

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Iblps 000Iblps 000Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 621. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 001Iblps 001Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 486. Solgt 1974 til Fyns Mælk 084 4 101.
DSB Iblps 002Iblps 002Scandia1955Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 315. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 003Iblps 003Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 446. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 004Iblps 004Scandia1955Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 285. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 005Iblps 005Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 422. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 006Iblps 006Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 549. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 007Iblps 007Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 489. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 008Iblps 008Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 521. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 000.
DSB Iblps 009Iblps 009Scandia1956Ombygget 1968 af Cvk Ar fra Gs 120 1 449. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 100.
DSB Iblps 010Iblps 010Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 442. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 011Iblps 011Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 432. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 012Iblps 012Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 427. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 001.
DSB Iblps 013Iblps 013Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 436. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 014Iblps 014Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 548. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 015Iblps 015Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 495. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 016Iblps 016Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 451. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 017Iblps 017Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 615. Solgt 1978 til FDSB. Skælskør 2002-10. 2010 til DJK. Gørlev 2012. Høng 2017.
DSB Iblps 018Iblps 018Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 476. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 019Iblps 019Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 541. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 020Iblps 020Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 604. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 021Iblps 021Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 469. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 022Iblps 022Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 141. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 023Iblps 023Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 358. Solgt 1978 til Sydjyst Kartoffelsektion 081 6 101.
DSB Iblps 024Iblps 024Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 067. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 025Iblps 025Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 527. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 026Iblps 026Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 071. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 027Iblps 027Scandia1955Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 311. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 028Iblps 028Scandia1955Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 347. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 029Iblps 029Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 074. Solgt 1976/78 til DJK (MHVJ) som lager i Mariager. Marslev 2005-15.
DSB Iblps 030Iblps 030Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 066. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 031Iblps 031Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 441. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 032Iblps 032Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 518. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 002.
DSB Iblps 033Iblps 033Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 437. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 034Iblps 034Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 462. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 035Iblps 035Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 419. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 036Iblps 036Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 407. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 037Iblps 037Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 598. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 038Iblps 038Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 424. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 039Iblps 039Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 611. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 040Iblps 040Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 588. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 041Iblps 041Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 421. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 042Iblps 042Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 417. Solgt 1978 til Nene Valley Railway, UK.
DSB Iblps 043Iblps 043Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 523. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 044Iblps 044Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 416. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 045Iblps 045Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 620. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 046Iblps 046Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 583. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 047Iblps 047Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 404. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 048Iblps 048Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 402. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 049Iblps 049Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 145. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 050Iblps 050Scandia1955Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 348. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 051Iblps 051Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 603. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 052Iblps 052Scandia1955Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 289. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 053Iblps 053Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 400. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 054Iblps 054Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 061. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 055Iblps 055Scandia1954Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 075. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 056Iblps 056Scandia1955Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 339. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 057Iblps 057Scandia1956Ombygget 1969 af Cvk Ar fra Gs 120 1 454. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 058Iblps 058Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 600. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 059Iblps 059Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 019. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 060Iblps 060Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 610. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 061Iblps 061Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 072. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 062Iblps 062Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 443. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 063Iblps 063Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 412. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 064Iblps 064Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 401. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 065Iblps 065Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 510. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 066Iblps 066Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 586. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 067Iblps 067Scandia1955Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 266. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 068Iblps 068Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 567. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 069Iblps 069Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 552. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 070Iblps 070Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 414. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 071Iblps 071Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 040. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 072Iblps 072Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 445. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 073Iblps 073Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 447. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 074Iblps 074Scandia1956Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 565. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 075Iblps 075Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 122. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 076Iblps 076Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 046. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 077Iblps 077Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 100. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 078Iblps 078Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 146. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 079Iblps 079Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 029. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 080Iblps 080Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 077. Anvendes 1978 af Bafd i Nyborg. Omlitreret 1979 til Tjenestegodsvogn 941 3 068.
DSB Iblps 081Iblps 081Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 038. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 082Iblps 082Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 012. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 003.
DSB Iblps 083Iblps 083Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 154. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 102.
DSB Iblps 084Iblps 084Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 064. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 085Iblps 085Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 160. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 086Iblps 086Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 044. Solgt 1978 til Sydkysk Kartoffelsektion 081 6 103.
DSB Iblps 087Iblps 087Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 041. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 088Iblps 088Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 022. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 089Iblps 089Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 184. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 090Iblps 090Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 182. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 091Iblps 091Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 222. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 092Iblps 092Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 192. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 093Iblps 093Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 187. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 004.
DSB Iblps 094Iblps 094Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 118. Udrangeret 1977.
DSB Iblps 095Iblps 095Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 037. Solgt 1978 til Sydjysk Kartoffelsektion 081 6 104.
DSB Iblps 096Iblps 096Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 199. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 097Iblps 097Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 248. Solgt 1974 til Fyns Mælk 084 4 102.
DSB Iblps 098Iblps 098Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 043. Udrangeret 1978.
DSB Iblps 099Iblps 099Scandia1954Ombygget 1970 af Cvk Ar fra Gs 120 1 172. Solgt 1978 til Sajyka 081 6 005.

Jernbanebøger

En baneingeniørs erindringer 1859-1889
En baneingeniørs erindringer 1859-1889
Pris 188,- kr.
 Læs mere 
DB Cargo
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra Iblps






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen