DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 I kl. kupeer. 2 II kl. kupeer. 4 toiletter. Olielamper. Elektrisk belysning. Vakuumbremse. Skruebremse. Dampvarmeapparater.

Længde:
10,49 m.

Indretning:
Kupévogn 

Pladser 1. kl.:
10 

Taravægt:
13,8 tons

Akselafstand:
5 m.

Kupeer:
4 

Pladser 2. kl.:
14 

Antal:
16 stk.


Beklædning:

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AB 342 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 74. Olielamper fjernet 1913. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omlitreret 1927 til CA 342. |
![]() | AB 343 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 75. Omlitreret 1927 til CA 343. |
![]() | AB 344 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 76. Elektrisk belysning fra 1909. Omlitreret 1927 til CA 344. |
![]() | AB 345 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 77. Elektrisk belysning fra 1909. 1928: 28 pl II kl. Omlitreret 1928 til CA 345. |
![]() | AB 346 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 78. Omlitreret 1927 til CA 346. |
![]() | AB 347 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 79. Olielamper fjernet 1913. 1928: 28 pl II kl. Omlitreret 1929 til CA 347. |
![]() | AB 348 | Atlas | 1885 | Omlitreret 1905 fra AB 80. Omlitreret 1928 til CA 348. |
![]() | AB 349 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 81. Fra 1908 20 pladser på I kl. 1928: 28 pl II kl. Omdannet 1929 til CA 349. |
![]() | AB 350 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 82. Omdannet før 1928 til CA 350. |
![]() | AB 351 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 83. Olielamper fjernet 1915. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omdannet før 1928 til CA 351. |
![]() | AB 352 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 84. 1928: 28 pl II kl. Omdannet 1928 til CA 352. |
![]() | AB 353 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 85. Fra 1908 20 pladser på I kl. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omdannet før 1928 til CA 353. |
![]() | AB 354 | Scandia | 1891 | Omlitreret 1905/08 fra AB 86. Olielamper fjernet 1914. 1928: 28 pl II kl. Omdannet 1929 til CA 354. |
![]() | AB 355 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1905/08 fra AB 87. Fra 1908 20 pladser på I kl. Olielamper fjernet 1914. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. 1928: 28 pl II kl. Omdannet 1929 til CA 355. |
![]() | AB 356 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1905/08 fra AB 88. Fra 1908 20 pladser på I kl. Olielamper fjernet 1915. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omdannet før 1928 til CA 356. |
![]() | AB 357 | Scandia | 1888 | Omlitreret 1905/08 fra AB 89. Udtrækssæder ændret til faste sæder 1916. Omdannet 1927 til CA 357. |
Jernbanen.dk forum

Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Dansk Jernbanehistorisk Arkiv
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Slangerupbanen
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest