DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Spejlglasruder. 2 toiletter.

Længde:
18,12 m.

Indretning:
Sidegang 

Pladser 1. kl.:
8 

Taravægt:
34,6 tons

Bogietapafs.:
11,92 m.

Kupeer:
6 

Pladser 2. kl.:
24 

Antal:
39 stk.

Akselafstand:
2,5 m.

Beklædning:
Træ 

Pladser 3. kl.:


Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | AP 381 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 381. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11506. |
![]() | AP 382 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 382. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11507. |
![]() | AP 383 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 383. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11508. |
![]() | AP 384 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 384. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11509. |
![]() | AP 385 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 385. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11510. |
![]() | AP 386 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 386. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11511. |
![]() | AP 387 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 387. Trykluftbremse fra 1938. Omdannet 1940 af Cvk Kh til CX 11512. |
![]() | AP 825 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 825. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11513. |
![]() | AP 826 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 826. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Beskadiget 6/2-37 ved uheld ved Horsens. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11514. |
![]() | AP 827 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 827. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11515. |
![]() | AP 828 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 828. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11516. |
![]() | AP 829 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 829. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Trykluftbremse, dynamo system Pintsch 24 volt samt pladsnumre fra 1935. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11517. |
![]() | AP 830 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 830. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Trykluftbremse fra 1934. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omlitreret 1941 til AF 95. |
![]() | AP 831 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 831. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Trykluftbremse fra 1934. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11519. |
![]() | AP 832 | Scandia | 1923 | Omlitreret 1923 fra AN 832. Fra 1926 Westinghouse varmeapparater. Trykluftbremse fra 1933. Dynamo System Pintsch 24 volt fra 1933. Omlitreret 1941 til AF 96. |
![]() | AP 833 | Scandia | 1925 | Trykluftbremse, dynamo system Pintsch 24 volt samt pladsnumre fra 1935. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11521. |
![]() | AP 834 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11522. |
![]() | AP 835 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11523. |
![]() | AP 836 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11524. |
![]() | AP 837 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11525. |
![]() | AP 838 | Scandia | 1925 | Kostede 76.000,- kr. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11526. |
![]() | AP 839 | Scandia | 1925 | Kostede 76.000,- kr. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11527. |
![]() | AP 840 | Scandia | 1925 | Kostede 76.000,- kr. Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til AF 97. |
![]() | AP 841 | Scandia | 1925 | Kostede 76.000,- kr. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11529. |
![]() | AP 842 | Scandia | 1925 | Kostede 76.000,- kr. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11530. |
![]() | AP 843 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11531. |
![]() | AP 844 | Scandia | 1925 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11532. |
![]() | AP 845 | Scandia | 1925 | Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11533. |
![]() | AP 846 | Scandia | 1925 | Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11534. |
![]() | AP 847 | Scandia | 1926 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11535. |
![]() | AP 848 | Scandia | 1926 | Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11536. |
![]() | AP 849 | Scandia | 1926 | Trykluftbremse fra 1939. Omlitreret 1941 til AF 98. |
![]() | AP 850 | Scandia | 1926 | Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11538. |
![]() | AP 851 | Scandia | 1926 | Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11539. |
![]() | AP 852 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 852. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning fra 1932. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11501. |
![]() | AP 853 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 853. Trykluftbremse fra 1939. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning fra 1932. Omlitreret 1941 til AF 99. |
![]() | AP 854 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 854. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning fra 1932. Omdannet 1938 af Cvk Kh til CX 11503. |
![]() | AP 855 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 855. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning fra 1932. Ombygget 1937 af Cvk Kh til CX 11504. |
![]() | AP 856 | Scandia | 1922 | Omlitreret 1923 fra AN 856. Dynamo system Pintsch 24 volt til vognens egenbelysning fra 1932. Omdannet 1937 af Cvk Kh til CX 11505. |
Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles

DSB trafikinformation
