DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
2 II kl. kupeer. 3 III kl. kupeer. Dampvarmeapparater. Vakuumbremse. Elektrisk belysning. Olielamper.
Længde:
9,34 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
10,1 tons
Akselafstand:
4,42 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
16
Antal:
6 stk.
Beklædning:
Pladser 3. kl.:
30
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BE 506 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 145. Omdannet 1908 til CB 506. | |
BE 507 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 146. Omdannet 1909 til CB 507. | |
BE 508 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 147. Omdannet 1920 til CB 508. Elektrisk belysning (1898). | |
BE 509 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 148. Omdannet 1922 til CB 509. | |
BE 510 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 149. Omdannet 1913/28 til CB 510. | |
BE 511 | Kockums | 1879 | Oml. 1893 fra DSB/S Ba 150. Omdannet 1909 til CB 511. |
DSB trafikinformation
No feed
Ingeniøren
Det går godt, men manglende elnet kan bremse udrulning af store ellastbiler
Dubai vil bygge verdens største lufthavn: tre gange Heathrows kapacitet
Tesla er skubbet af pinden som Danmarks mest solgte elbil
Hyperladning: Batteriudvikler løser et af elbilernes største problemer
Jernbanebom går ikke ned: Toget sniger sig forbi med hylende horn, mens beboerne dirigerer trafikken