DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
1 II kl. kupeer. 4 III kl. kupeer. Dampopvarmning. Vakuumledning. Olielamper. Dampvarmeapparater.
Længde:
8,55 m.
Indretning:
Kupévogn
Pladser 1. kl.:
Taravægt:
8,5 tons
Akselafstand:
3,96 m.
Kupeer:
5
Pladser 2. kl.:
8
Antal:
15 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
BK 701 | Scandia | 1863 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 701. Elektriske lamper fra 1913. Solgt 1921 til HFJ C 7. | |
BK 702 | Scandia | 1863 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 702. Omdannet før 1913 til CB 702. Udrangeret 1924. | |
BK 703 | Scandia | 1863 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 703. Vognkasse opsat i Sønderborg 1921. | |
BK 704 | Scandia | 1863 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 704. Elektriske lamper fra 1913. Omdannet 1916 til CB 704. Ophugget 1922. | |
BK 705 | Scandia | 1863 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 705. Udrangeret 1909. | |
BK 706 | Scandia | 1864 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 706. Omdannet før 1913 til CB 706. Udrangeret 1924. | |
BK 707 | Scandia | 1864 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 707. Udrangeret 1909. | |
BK 708 | Scandia | 1865 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 708. Udrangeret før 1928. | |
BK 709 | Scandia | 1866 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 709. Omdannet 1914 til CB 709. Udrangeret før 1928. | |
BK 710 | Scandia | 1866 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 710. Elektrisk belysning (1898). Elektriske lamper fra 1913. Omdannet 1914 til CB 710. Udrangeret 1925. | |
BK 711 | Scandia | 1866 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 711. Omdannet før 1913 til CB 711. Udrangeret 1926. | |
BK 712 | Scandia | 1866 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 712. Omdannet før 1913 til CB 712. Udrangeret 1924. | |
BK 713 | Scandia | 1868 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 713. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret 1917. | |
BK 714 | Scandia | 1868 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 714. Elektriske lamper fra 1913. Udrangeret før 1928. 19xx til Jernbanemuseet. Salonvognremisen Hellerup 1933-36. Østerport 1961-62. Teknisk Museum, Helsingør 1989-95. Udstillet i Odense 1999-2018. | |
BK 715 | Scandia | 1868 | Oml. 1893 fra DSB/JF N 715. Elektriske lamper fra 1913. Vognkasse opsat i Aabenraa 1921. |
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil