DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1893 - 1941
Dynamo system Pintsch 18 volt (1931).
Længde:
10,45 m.
Akselafstand:
5,6 m.
Last:
Taravægt:
13,8 tons
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
DF 1567 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DP 5655. | |
DF 1568 | Scandia | 1930 | Trykluftbremse fra 1938. Omlitreret 1941 til DP 5656. | |
DF 1569 | Scandia | 1930 | Ombygget 1938 til DEK 1614. | |
DF 1570 | Scandia | 1930 | Trykluftledning fra 1937. Ombygget 1938 til DEK 1615. | |
DF 1571 | Scandia | 1930 | Trykluftledning fra 1937. Ombygget 1938 til DEK 1616. | |
DF 1572 | Scandia | 1930 | Leveret 1931. Højtryksvarmeapparater fra 1937. Ombygget 1938 til DEK 1617. | |
DF 1573 | Scandia | 1930 | Leveret 1931. Trykluftledning samt svenske slutsignalholdere fra 1935. Omlitreret 1941 til DP 5657. | |
DF 1574 | Scandia | 1930 | Leveret 1931. Trykluftledning samt svenske slutsignalholdere fra 1935. Omlitreret 1941 til DP 5658. Ejes af Jernbanemuseet. | |
DF 1575 | Scandia | 1930 | Leveret 1931. Trykluftledning og nødbremse fra 1932. Ombygget 1938 til DEK 1618. | |
DF 1576 | Scandia | 1930 | Leveret 1931. Trykluftledning og nødbremse fra 1932. Ombygget 1938 til DEK 1619. |
Jernbanen.dk forum
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.
Læs mere