DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2024
Dampvarme.
Længde:
24,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
64
Taravægt:
40 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
Antal:
14 stk.
Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
An 600 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 600. | |
An 601 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 601. | |
An 602 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 602. | |
An 603 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 603. | |
An 604 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 604. | |
An 605 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 605. | |
An 606 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 606. | |
An 607 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 607. | |
An 608 | Scandia | 1972 | Omdannet 1991 til Ban 608. | |
An 609 | Scandia | 1972 | Monteret 1986-87 med dampvarme og litreret An-d. Omdannet 1991 til Ban 609. Solgt 19xx til DJK. Marslev 2003-04. | |
An 610 | Scandia | 1972 | Monteret 1986-87 med dampvarme og litreret An-d. Omdannet 1991 til Ban 610. | |
An 611 | Scandia | 1972 | Monteret 1986-87 med dampvarme og litreret An-d. Omdannet 1991 til Ban 611. | |
An 612 | Scandia | 1972 | Monteret 1986-87 med dampvarme og litreret An-d. Omdannet 1991 til Ban 612. | |
An 613 | Scandia | 1972 | Monteret 1986-87 med dampvarme og litreret An-d. Omdannet 1991 til Ban 613. |
Ingeniøren
Blogindlæg: Hvorfor pokker er det så dyrt at bygge ny jernbane?
Politiet øger overvågning: Udvider med 200 nye nummerpladescannere
Teknisk fejl lukker luftrummet i det sydlige Norge
Eksperter dumper jysk vejprojekt til en halv milliard: »Det er en meget dårlig forretning«
Blogindlæg: Forvirret? Nu bygger Tesla både en robottaxi og en billigbil