DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2021

DSB litra B-t

DSB litra B-t
(Retur til oversigt)
2 wc. Talested for togpersonale.

Længde:
24,5 m.
Indretning:
Sidegang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
37 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
10
Pladser 2. kl.:
60
Antal:
32 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB B-t 155B-t 155Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 155. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 156B-t 156Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 156. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 157B-t 157Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 157. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 158B-t 158Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 158. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 161B-t 161Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 161. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 162B-t 162Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 162. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran.
DSB B-t 163B-t 163Scandia1981Omlitreret 1995 fra B 163. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 164B-t 164Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 164. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran.
DSB B-t 165B-t 165Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 165. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 167B-t 167Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 167. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 168B-t 168Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 168. Udrangeret 1997. 2000 fra Fredericia til Cvk Kh. 2001 til ophug i Århus.
DSB B-t 169B-t 169Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 169. Udrangeret 1998. Solgt 1998 til DJK. Hensat 2000. Ophugget 2003.
DSB B-t 170B-t 170Scandia1981Omlitreret 1993 fra B 170. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran.
DSB B-t 171B-t 171Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 171. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 172B-t 172Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 172. Udrangeret 1997. 2000 fra Fredericia til Cvk Kh. 2001 til ophug i Århus.
DSB B-t 173B-t 173Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 173. Ombygget 1998 til Bc-t 310.
DSB B-t 174B-t 174Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 174. Ombygget 1998 til Bc-t 311.
DSB B-t 175B-t 175Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 175. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 176B-t 176Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 176. Udrangeret 1997. Solgt 2000? til Iran.
DSB B-t 177B-t 177Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 177. Ombygget 1998 til Bc-t 312.
DSB B-t 178B-t 178Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 178. Udrangeret 1997. Solgt 2000? til Iran.
DSB B-t 179B-t 179Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 179. Udrangeret 1997. I drift igen 1997. Udrangeret 1998. 2000 fra Fredericia til Cvk Kh. 2001 til ophug i Århus.
DSB B-t 180B-t 180Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 180. Ombygget 1998 til Bc-t 313.
DSB B-t 181B-t 181Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 181. Udrangeret 1998. 2000 fra Fredericia til Cvk Kh. 2001 til ophug i Århus.
DSB B-t 182B-t 182Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 182. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 183B-t 183Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 183. Udrangeret 1998. 2000 fra Fredericia til Cvk Kh. Overdraget 2001 til Jernbanemuseet. 2006 fra Randers til Odense. Odense 2007. Ophugget 2013 i Randers.
DSB B-t 184B-t 184Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 184. Ombygget 1998 til Bc-t 314.
DSB B-t 186B-t 186Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 186. Ombygget 1998 til Bc-t 315.
DSB B-t 187B-t 187Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 187. Udrangeret 1997. Solgt 2000 til Iran.
DSB B-t 188B-t 188Scandia1983Omlitreret 1993 fra B 188. Udrangeret 1997 og overdraget til Jernbanemuseet som B 188.
DSB B-t 189B-t 189Scandia1982Omlitreret 1993 fra B 189. Udrangeret 1997. Solgt 1998 til Iran.
DSB B-t 190B-t 190Scandia1967Omlitreret 1995 fra B 340. Ombygget 1998 til Bc-t 316.
DSB MR 5343 flyttefirma tilbud

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak







Copyright © 2021 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen