DSB litra Bn-oi
DSB litra Bn-oi
(Retur til oversigt)
Nærtrafikvogn. Elvarme. Kun ikke-ryger kupeer. Nødbremseoverstropning til kørsel i Storebæltstunnelen.

Længde:
24,5 m.
Indretning:
Midtgang
Pladser 1. kl.:
 
Egenvægt:
36 tons
Bogietapafs.:
17,2 m.
Kupeer:
3
Pladser 2. kl.:
80
Antal:
49 stk.
Akselafstand:
2,5 m.
Beklædning:
Stål
Hastighed:
160 km/h

Tegning Litra Fabrikat År Noter
DSB Bn-oi 786Bn-oi 786Scandia1974Omlitreret 1999 fra Bn-o 786. Nykøbing Fl. feb. 2003 (hensat). Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 787Bn-oi 787Scandia1974Omlitreret 1999 fra Bn-o 787. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 788Bn-oi 788Scandia1974Omlitreret 1999 fra Bn-o 788. Solgt 2004 til VL. 200x til DSB Museumstog. Randers 2010-18. 2017 til DJK. 2018 til Marslev.
DSB Bn-oi 789Bn-oi 789Scandia1974Omlitreret 1999 fra Bn-o 789. I drift 2009. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 790Bn-oi 790Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 790. Solgt 2002 til Stockholms Lokaltrafik. Ophugget 2005 i Vislanda.
DSB Bn-oi 791Bn-oi 791Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 791. Nykøbing Fl. feb. 2003 (hensat). Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 792Bn-oi 792Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 792. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 793Bn-oi 793Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 793. Ejes af Jernbanemuseet. Solgt 2004 til Iran?
DSB Bn-oi 794Bn-oi 794Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 794. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 795Bn-oi 795Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 795. Iklædt blå folie februar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 796Bn-oi 796Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 796. Iklædt blå folie januar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 797Bn-oi 797Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 797. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 798Bn-oi 798Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 798. Iklædt blå folie januar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 799Bn-oi 799Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 799. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 800Bn-oi 800Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 800. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 801Bn-oi 801Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 801. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 802Bn-oi 802Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 802. Iklædt blå folie januar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 803Bn-oi 803Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 803. Iklædt blå folie februar 2006. Udrangeret januar 2009. 8/6-09 fra Kh til Århus.
DSB Bn-oi 804Bn-oi 804Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 804. Iklædt blå folie februar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 805Bn-oi 805Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 805. Iklædt blå folie februar 2006. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 806Bn-oi 806Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 806. I drift 2009. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 807Bn-oi 807Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 807. Nykøbing Fl. 2003 (hensat). Iklædt blå folie marts 2006. Udrangeret aug. 2010. Gb 2010-11 (hensat). Ophugget maj 2011 af H.I.Hansen på Århus havn.
DSB Bn-oi 808Bn-oi 808Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 808. Iklædt blå folie februar 2006. Udrangeret aug. 2010. Gb 2010-11 (hensat). Ophugget maj 2011 af H.I.Hansen på Århus havn.
DSB Bn-oi 809Bn-oi 809Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 809. Iklædt blå folie februar 2006. Udrangeret 2007. August 2007 til oph. hos Henriksen, Århus.
DSB Bn-oi 810Bn-oi 810Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 810. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 811Bn-oi 811Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 811. Nykøbing Fl. 2003 (hensat). Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 812Bn-oi 812Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 812. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 813Bn-oi 813Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 813. Nykøbing Fl. 2003 (hensat). Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 814Bn-oi 814Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 814. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 815Bn-oi 815Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 815. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 816Bn-oi 816Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 816. I drift 2009. Til DSB Museumstog 20xx som DSB Bn 816.
DSB Bn-oi 817Bn-oi 817Scandia1975Omlitreret 1999 fra Bn-o 817. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 818Bn-oi 818Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 818. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 819Bn-oi 819Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 819. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 820Bn-oi 820Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 820. Solgt 2002 til Stockholms Lokaltrafik. Ophugget 2005 i Vislanda.
DSB Bn-oi 821Bn-oi 821Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 821. Udrangeret efter rangeruheld 15/7-05. Nykøbing Fl. 2005 uden bogier.
DSB Bn-oi 822Bn-oi 822Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 822. Iklædt blå folie februar 2006. Ophugget maj 2011 af H.I.Hansen på Århus havn.
DSB Bn-oi 823Bn-oi 823Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 823. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 824Bn-oi 824Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 824. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 825Bn-oi 825Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 825. Nykøbing Fl. 2003 (hensat). Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 826Bn-oi 826Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 826. Solgt 2004 til Iran.
DSB Bn-oi 827Bn-oi 827Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 827. Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 829Bn-oi 829Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 829. Nykøbing Fl. 2003 (hensat). Solgt 2005 til Iran.
DSB Bn-oi 830Bn-oi 830Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 830. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 831Bn-oi 831Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 831. Udrangeret 2000 efter rangeruheld i Nykøbing Fl. 1/11-00.
DSB Bn-oi 832Bn-oi 832Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn 832. Udrangeret 2000 efter rangeruheld i Nykøbing Fl. 3/9-00.
DSB Bn-oi 833Bn-oi 833Scandia1976Omlitreret 1999 fra Bn-o 833. I drift 2009. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 834Bn-oi 834Scandia1977Omlitreret 1999 fra Bn-o 834. Hensat 2009 på Gb. Ophugget 2010 af Stena i Herning.
DSB Bn-oi 835Bn-oi 835Scandia1977Omlitreret 1999 fra Bn-o 835. Ophugget maj 2011 af H.I.Hansen på Århus havn.
AR AR 1028
Hectorrail

Lokomotivfabrikker

3 flyttefirma tilbud
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
DSB litra Bn-oi






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen