DSB person-, post- og rejsegodsvogne 1966 - 2022
Nærtrafikvogn. Styrevogn. Wc. Elvarme. Udstyret med ZWS (Zeitmultiplexe Wendezug Steuerung) til kørsel med EA-lokomotiver. Ingen dør og gummivulst i fronten.

Længde:
24,5 m.

Indretning:
Midtgang 

Pladser 1. kl.:

Egenvægt:
40 tons

Bogietapafs.:
17,2 m.

Kupeer:
3 

Pladser 2. kl.:
68 

Antal:
16 stk.

Tegning | Litra | Fabrikat | År | Noter |
![]() | Bns-e 530 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1986 fra Bns 530. Ombygget 1990 til ADns-e 530. |
![]() | Bns-e 531 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1985 fra Bns 531. Ombygget 1990 til ADns-e 531. |
![]() | Bns-e 532 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1985 fra Bns 532. Ombygget 1989 til ABns-e 532. |
![]() | Bns-e 533 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1985 fra Bns 533. Ombygget 1990 til ADns-e 533. |
![]() | Bns-e 534 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1986 fra Bns 534. Ombygget 1987 tilbage til Bns. Ombygget 1989 til ABns 534. |
![]() | Bns-e 535 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1986 fra Bns 535. Ombygget 1987 tilbage til Bns. Ombygget 1990 til ADns 535. |
![]() | Bns-e 536 | Scandia | 1976 | Omlitreret 1986 fra Bns 536. Ombygget 1987 tilbage til Bns. Ombygget 1989 til ABns 536. |
![]() | Bns-e 545 | Scandia | 1979 | Omlitreret 1985 fra Bns 545. Ombygget 1990 til ADns-e 545. |
![]() | Bns-e 546 | Scandia | 1979 | Omlitreret 1985 fra Bns 546. Ombygget 1989 til ABns-e 546. |
![]() | Bns-e 547 | Scandia | 1980 | Omlitreret 1985 fra Bns 547. Ombygget 1990 til ADns-e 547. |
![]() | Bns-e 548 | Scandia | 1980 | Omlitreret 1985 fra Bns 548. Ombygget 1990 til ADns-e 548. |
![]() | Bns-e 549 | Scandia | 1980 | Omlitreret 1985 fra Bns 549. Ombygget 1990 til ADns-e 549. |
![]() | Bns-e 550 | Scandia | 1980 | Omlitreret 1986 fra Bns 550. Ombygget 1989 til ABns-e 550. |
![]() | Bns-e 551 | Scandia | 1980 | Omlitreret 1986 fra Bns 551. Ombygget 1990 til ADns-e 551. |
![]() | Bns-e 552 | Scandia | 1981 | Omlitreret 1987 fra Bns 552. Ombygget 1990 til ADns-e 552. |
![]() | Bns-e 553 | Scandia | 1983 | Omlitreret 1987 fra Bns 553. Ombygget 1990 til ADns-e 553. |
Jernbanebøger
Ingeniøren
Skærpede krav til godstog på Storebælt på vej tre år efter dødsulykke
Nyt amerikansk elbilsfradrag belønner ikke et eneste køb af en elbil
Alle statsveje skal have LED-belysning: El-priserne gør udskiftningen til en god forretning
Fremtidens togvogne kan trække CO2 ud af luften med den spildte energi fra bremsninger
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder.dk
Mortens Jernbanefotos
MY 1 2 87
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest