DSB specialvogne 1893 - 1958
DSB Kedelvogn nr. 2
(Retur til oversigt)
Bygget af Breslau i 1886. Ombygget 1940 fra CH 514. Lille Varmekedel. Anvendes til Togforvarmning. Omlitreret 1958 til DSB Specialvogn 382.Længde:
9,98 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
4,72 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tara:
15 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB Kedelvogn nr. 2 DSB Kedelvogn nr. 2](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1893/DSB_Kedelvogn2_1946.jpg)
![DSB Kedelvogn nr. 2 DSB Kedelvogn nr. 2](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1893/DSB_Kedelvogn2_1952.jpg)
![DSB Kedelvogn nr. 2 DSB Kedelvogn nr. 2](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1893/DSB_Kedelvogn2_1959.jpg)
Jernbanebøger
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær