DSB Tjenestevogne 1982 - 2024
DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7
(Retur til oversigt)
Bygget af Scandia i 1965. Omlitreret 1995 fra DSB Tjenestevogn 943 3 625. Bundflade 34,6 m². Trykluftbremse GP. Banestyrelsen. Hensat (2015). Solgt 2018 til Contec 944 4 126.Længde:
13,96 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Akselafstand:
8 m.![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
Tara:
12 tons![](../images/hvidpixel.gif)
![](../images/hvidpixel.gif)
![DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7 DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1982/DSB_9444126_2010.jpg)
![DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7 DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1982/DSB_9444126_2013.jpg)
![DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7 DSB Tjenestevogn 40 86 944 4 126-7](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Specialvogne1982/DSB_9444126_2018.jpg)
![Lyntogenes triumftog mod Lillebælt Lyntogenes triumftog mod Lillebælt](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A08/A08_mini.jpg)
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.
Læs mere![Billige jernbane T-shirts Billige jernbane T-shirts](https://www.jernbanen.dk/images/tshirts.jpg)