Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1966 - 1980
Albani Bryggerierne A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted Odense. Se også Albani før 1966 og Albani efter 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
081 5 986![]() | DSB | 1940 | Købt 1965 fra DSB IBU 18969. Hvid ølvogn. 80 km/t. Bundflade 18,6 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Udrangeret 1976. |
081 5 987![]() | DSB | 1940 | Købt 1965 fra DSB IBU 18970. Hvid ølvogn. 80 km/t. Bundflade 18,6 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Udrangeret 1976. |
081 5 988![]() | Scandia | 1918 | Omlitreret 1966 fra ZB 99688. Hvid ølvogn. 80 km/t. Bundflade 18,6 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Udrangeret 1976. |
081 5 989![]() | Scandia | 1918 | Omlitreret 1966 fra ZB 99689. Hvid ølvogn. 80 km/t. Bundflade 18,6 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Udrangeret 1973 og overdraget til Jernbanemuseet. Restaureret 1997 og omlitreret til ZB 99689. |
081 5 990![]() | Scandia | 1918 | Omlitreret 1966 fra ZB 99690. Hvid ølvogn. 80 km/t. Bundflade 18,6 m². Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Hjemsted Odense. I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Udrangeret 1976. |


Ingeniøren
Billige elbiler har været den hellige gral i årevis. Nu er de her
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet