Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

Mærsk Raffinaderiet
(Retur til oversigt)
Hjemsted København S. Se også Mærsk Raffinaderiet efter 1966.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 504061
Scandia195816,64 m.10 m.Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 79300 liter. Last 41,3 tons. Tara 36,7 tons. Tank og bogier fra Chr. Olsson, Falkenberg. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Butadin, propan, propylen og butan. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0752061.
ZE 504062
Scandia195816,64 m.10 m.Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 79300 liter. Last 41,3 tons. Tara 36,7 tons. Tank og bogier fra Chr. Olsson, Falkenberg. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Butadin, propan, propylen og butan. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0752062.
ZE 504063
Westhofen196015,7 m.8,7 m.Bogietankvogn. Bogieakselafstand 2 m. 84.200 liter. Last 45,4 tons. Tara 34,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. I vognen må befordres: Butadin, propan, propylen og butan. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0752063.
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg
Utvecklingstendenser danska och norska fjärrtåg

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om udviklingen og anvendelsen af fjerntog i Danmark og Norge med hovedvægten på lyntog og IC3-tog.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak