Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Kolding-Egtved Jernbane
(Retur til oversigt)
Hjemsted Kolding.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZP 9915 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 1. Håndbremse. Last 6 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99935. |
ZP 9916 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 2. Håndbremse. Last 6 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99936. |
ZP 9917 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 3. Håndbremse. Last 10 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99937. |
ZP 9918 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 4. Håndbremse. Last 10 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99938. |
ZP 9919 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 5. Håndbremse. Last 10 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99939. |
ZP 9920 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret ca. 1900 fra KEJ U 6. Håndbremse. Last 10 tons. Tara 7,3 tons. Omlitreret 1908 til ZP 99940. |
ZP 99935 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9915. Håndbremse. Tara 7,3 tons. Last 6 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 1. Solgt 1931 til ØSJS PDK 301. |
ZP 99936 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9916. Håndbremse. Tara 7,3 tons. Last 6 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 2. |
ZP 99937 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9917. Håndbremse. Tara 8,2 tons. Last 10 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 3. |
ZP 99938 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9918. Håndbremse. Tara 8,2 tons. Last 10 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 4. |
ZP 99939 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9919. Håndbremse. Tara 8,2 tons. Last 10 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 5. |
ZP 99940 | Scandia | 1899 | 7,63 m. | 4,2 m. | Normalsporet undervogn. Omlitreret 1908 fra ZP 9920. Håndbremse. Tara 8,2 tons. Last 10 tons. Hjemsted Kolding. Omlitreret 1916 til KEJ U 6. |
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
Læs mereDSB trafikinformation
Ingeniøren
Rederi bruger milliarder på nye skibspropeller: Skal spare massivt på CO2-udledning
Trods problem-perroner: Region vil have batteritog
Kæmpe EU-studie: Plugin-hybrider udleder 3,5 gange mere CO2 end lovet
Tesla planlægger at fyre 10 procent af alle medarbejdere
Kinesisk elbil får semi-faststofbatterier og 1.000 km rækkevidde