Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966

Det Nordiske Mineral-Olie Kompagni
(Retur til oversigt)


Nummer Fabrikat År Noter
ZE 99676Wegmann1900Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502507. Udrangeret 1915.
ZE 99677Wegmann1900Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1914 til ZE 502508.
ZE 996781883Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99678. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502501. Udrangeret 1915.
ZE 996791883Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99679. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502502. Udrangeret 1915.
ZE 996801883Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99680. 11.600 liter. Last 11 tons. Tara 7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502503. Udrangeret 1915.
ZE 99681Zypen1889Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,4 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502506. Udrangeret 1915.
ZE 99682Zypen1888Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502504. Udrangeret 1915.
ZE 99683Zypen1888Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,1 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502505. Udrangeret 1915.
ZE 502508Wegmann1900Tankvogn. Omlitreret 1914 fra ZE 99677. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1915.
Indsend billeder

Lokomotivfabrikker

Jærnbanen gennem 100 aar
Jærnbanen gennem 100 aar

Redaktionen har fra Kim Diedrichsen modtaget en scannet version af Illustreret Familie-Journals 26. Haandbog fra 1927, der indeholder ´En Skildring af Ildhestens Sejrsgang over Jorden og nogle træk af Jærnbanens Historie´. Hæftet er på 48 sider.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak