Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Københavns Brændselskompagni A/S
(Retur til oversigt)
Importerede bl.a. kul fra Polen. Gl. Torv 8, Kjøbenhavn. Solgt 1920 til Texaco men videreført i eget navn.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZØ 501571 | Scandia | 1909 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 15960. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501572 | Scandia | 1907 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PFR 14030. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501573 | Vulcan | 1900 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 15321. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501574 | Scandia | 1905 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PFR 14534. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501575 | Scandia | 1910 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PFR 14022. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501576 | Scandia | 1911 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 16306. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501577 | Vulcan | 1900 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 15330. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501578 | Vulcan | 1899 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PFR 14940. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501579 | Zypen | 1898 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 15226. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501580 | Vulcan | 1900 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet nov-dec 1926 fra DSB PF 15327. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Padborg. |
ZØ 501581 | Scandia | 1896 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PFR 14367. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501582 | Scandia | 1912 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PF 16400. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501583 | Neustadt | 1900 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PFR 14823. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501584 | Scandia | 1896 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PF 15790. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501585 | Scandia | 1901 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PF 15395. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501586 | Zypen | 1898 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PF 15129. Åben godsvogn med aftagelige endevægge. Håndbremse. Hjemsted Gedser. |
ZØ 501587 | Scandia | 1903 | 8,96 m. | 4,2 m. | Lejet 1926-27 fra DSB PFR 14657. Åben godsvogn med aftagelig endevæg. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gedser. |
Ingeniøren
Budgettet skrider på smutvej til lastbiler: Runder 4 milliarder
Tre fatale fejl: Derfor sank gigantisk yacht på få minutter
Karteldannelse på europæiske jernbaner: Vestager svinger bødehammeren
Fik debut i ‘78: Nu kan vesttysk dieseltog få comeback på danske skinner
Rambøll svarer igen: Kan score milliarder med tog og bus til 29 kroner