Oliekompagniet Rhenania A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København K. Tanke var grønne, fra ca 1960 grå med rød skrift. Se også Oliekompagniet Rhenania efter 1966.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
ZE 503801
Scandia19428,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701801.
ZE 503802
Scandia19428,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701802.
ZE 503803
Scandia19428,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701803.
ZE 503804
Scandia19438,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,9 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701804.
ZE 503805Scandia19438,46 m.4,5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,5 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701805.
ZE 503806Scandia19448,46 m.5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701806. Solgt 19xx til DJK (D-mask.). V. Tørslev 1981. Flyttet 1987 fra Odense til Svendborg. Marslev 2015-18.
ZE 503807Scandia19448,46 m.5 m.Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701807.
Brammingeulykken
Brammingeulykken
Den 26. juli 1913 skete en af de værste jernbaneulykker i Danmarks historie, da Tog 1029 - også kendt under navnet ´Emigranten´ - afsporedes umiddelbart vest for Bramminge station. Ved ulykken omkom 15 personer, ligesom mange blev hårdt såret. Her er hele historien.
 Læs artiklen 
DB Cargo

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Oliekompagniet Rhenania A/S






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen