Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Oliekompagniet Rhenania A/S
(Retur til oversigt)
Hjemsted København K. Tanke var grønne, fra ca 1960 grå med rød skrift. Se også Oliekompagniet Rhenania efter 1966.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Længde | Afstand | Noter |
ZE 503801 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701801. |
ZE 503802 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701802. |
ZE 503803 | Scandia | 1942 | 8,46 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701803. |
ZE 503804 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,9 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftbremse. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701804. |
ZE 503805 | Scandia | 1943 | 8,46 m. | 4,5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,5 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb. Omlitreret 1966 til 0701805. |
ZE 503806 | Scandia | 1944 | 8,46 m. | 5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701806. Solgt 19xx til DJK (D-mask.). V. Tørslev 1981. Flyttet 1987 fra Odense til Svendborg. Marslev 2015-22. |
ZE 503807 | Scandia | 1944 | 8,46 m. | 5 m. | Tankvogn. 19200 liter. Last 17 tons, 17,8 tons (1961). Tara 11,7 tons. Tank fra Kastrup Maskinfabrik. Skruebremse. Trykluftledning. I vognen må befordres: Benzin, Benzol, Petroleum, mineralske og vegetabilske Olier. Sølvfarvet, senere grå. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Gb, Århus (1966). Omlitreret 1966 til 0701807. |
Ingeniøren
Budgetskred på en milliard: Vejdirektoratet vil spare på naturhensyn for at få råd til motorvej
Regering ignorerer advarsler om ‘pivringe’ samfundsøkonomi: »Vi skal have bygget en motorvej«
Synspunkt: Trængslen tøjles ikke med veje alene
Kritisk fejl opdaget på Titanic-ubåden få dage før ulykke
Vejdirektoratet slår fast: Ny midtjysk motorvej vil give milliardunderskud