Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Det Nordiske Mineral-Olie Kompagni
(Retur til oversigt)
(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
ZE 99676 | Wegmann | 1900 | Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502507. Udrangeret 1915. |
ZE 99677 | Wegmann | 1900 | Tankvogn. Lejet 1910. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1914 til ZE 502508. |
ZE 99678 | 1883 | Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99678. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502501. Udrangeret 1915. | |
ZE 99679 | 1883 | Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99679. 12.300 liter. Last 11 tons. Tara 6,7 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502502. Udrangeret 1915. | |
ZE 99680 | 1883 | Tankvogn. Bygget i Rusland. Købt 1910 fra Alfred Olsen ZE 99680. 11.600 liter. Last 11 tons. Tara 7 tons. Skruebremse. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502503. Udrangeret 1915. | |
ZE 99681 | Zypen | 1889 | Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,4 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Århus. Omlitreret 1915 til ZE 502506. Udrangeret 1915. |
ZE 99682 | Zypen | 1888 | Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502504. Udrangeret 1915. |
ZE 99683 | Zypen | 1888 | Tankvogn. Lejet 1913. 12.000 liter. Last 10 tons. Tara 8,1 tons. Skruebremse i bremsehus. Hjemsted Gb. Omlitreret 1915 til ZE 502505. Udrangeret 1915. |
ZE 502508 | Wegmann | 1900 | Tankvogn. Omlitreret 1914 fra ZE 99677. 13.400 liter. Last 13 tons. Tara 8,5 tons. Skruebremse. Hjemsted Gb. Udrangeret 1915. |

Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles