Taastrup. Se også Ikea før 1980.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
291 1 000Scandia194321,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 000. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 001Scandia194321,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 001. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 002Scandia195121,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 002. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 003Scandia195921,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 003. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
291 1 004Scandia195921,7 m.14 m.Omlitreret 1980 fra 097 0 004. Udstillingsvogn. Bogieakselafstand 2,5 m. 100 km/t. Tara 31 tons. Trykluftbremse. Skruebremse. Hjemsted Taastrup. Udrangeret 1981.
Svenska-lok
Gastoget
Gastoget
Under 2. Verdenskrig kørte flere motorvogne og -lokomotiver fra både DSB og privatbanerne på naturgas. Denne artikel om DSBs forsøg med naturgasdrift stammer fra Vingehjulet nr. 2/1946 og er skrevet af Trafikassistent K. F. Fauerschou, Struer.


 Læs artiklen 

Danske privatbaner

Læs historien om:
Railcare Danmark A/S
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Ikea A/S






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen