Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2024

BASF Vitaminfabrik A/S
(Retur til oversigt)
Grenå.

Nummer Fabrikat År Længde Afstand Noter
720 2 740Scandia19488,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 852. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 741Scandia19488,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 855. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 742Scandia19488,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 861. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 743Scandia19498,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 862. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 10,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 744
Scandia19498,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 866. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1984.
720 2 745Scandia19498,63 m.5 m.Købt 1982 fra Shell 720 2 868. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald.Udrangeret 1985.
720 2 746Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Købt 1982 fra Grindstedværket 720 3 403.Tankvogn. 23.000 liter. Tara 12,9 tons. Trykluftledning. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1983/84.
720 2 747
Chr. Olsson19509,2 m.5 m.Købt 1982 fra Grindstedværket 720 3 404.Tankvogn. 23.000 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1983.
700 1 749Värtan19479 m.5 m.Købt 1982 fra Grindstedværket 700 1 409.Tankvogn. 23.300 liter. Tara 13,1 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 751Värtan19479 m.5,2 m.Købt 1982 fra Grindstedværket 720 3 412.Tankvogn. 23.600 liter. Tara 13,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1984/86.
720 2 752
Värtan19479 m.5 m.Købt 1982 fra Grindstedværket 720 3 413.Tankvogn. 23.200 liter. Tara 12,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1984.
720 2 753Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1983 fra Shell 720 2 873. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11,7 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
720 2 754Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1983 fra Shell 700 0 875. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
700 0 755Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1983 fra Shell 700 0 876. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11,6 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
700 0 756Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1983 fra Shell 720 2 878. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11,5 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
700 0 757Scandia19498,82 m.5 m.Købt 1983 fra Shell 720 2 879. Tankvogn. 24.000 liter. Tara 11,3 tons. Trykluftbremse. Rangerskruebremse. Må befordre brændbart affald. Udrangeret 1985.
Hectorrail
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak