Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1980 - 2025
DSB Maskintjenesten
(Retur til oversigt)
Se også DSB Maskintjenesten før 1980.(Retur til oversigt)
Nummer | Fabrikat | År | Noter |
905 5 600 | Scandia | 1947 | Omlitreret 1984 fra 078 9 600. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1987 til DSB Tjenestevogn 949 0 550. |
905 5 601 | Scandia | 1947 | Omlitreret 1984 fra 078 9 601. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 13,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 551. |
905 5 602 | Scandia | 1943 | Omlitreret 1984 fra 078 9 602. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 10,8 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Hensat 1987. Tanke monteret 1990 på DSB Tjenestevogn 949 0 560. |
905 5 603 | Scandia | 1947 | Omlitreret 1984 fra 078 9 603. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 10,9 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 553. |
905 5 604 | Scandia | 1948 | Omlitreret 1984 fra 078 9 604. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 10,4 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Omlitreret 1986 til DSB Tjenestevogn 949 0 554. |
905 5 605 | Scandia | 1947 | Omlitreret 1984 fra 078 9 605. Beholdervogn. 80 km/t. 2x5,8 m³. Tara 10,5 tons. Trykluftbremse. Håndbremse. Hjemsted Århus. I vognen må befordres bremsesand fra Tyskland. Hensat 1987. Tanke monteret 1990 på DSB Tjenestevogn 949 0 561. |
DSB trafikinformation
Signalposten
Ingeniøren
Jernbanen er sårbar: sikkerheden halter i ny trusselsituation
Verdens mægtigste mand hader dem: Alligevel sætter elbilsalget ny rekord
Piloter skal bruge mere brændstof og komme for sent: Sådan kan flyrejser blive mindre klimaskadelige
Kawasaki klar med robothest på brint: Snart kan du ride gennem landskabet
Synspunkt: Danske Regioner: Den kollektive trafik skal ikke siloopdeles