Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Fisketransportvogn. Ombygget 1942 af Cvk Ar fra DSB IA 19210. Last 13 tons, fra 1954 13,3 tons. Tara 16,5 tons (uden vand), fra 1951 14,9 tons. Bundflade 21,3 m². Trykluftbremse. Håndbremse. Nødbremse. Varmeledning. 20 Stk. Jernflasker med Ilt og Iltningsapparat. 4 vandkar. Soveplads for 1 person. I vognen må befordres: Levende fisk. Vognen er påmalet firmaets navn. Hjemsted Lunderskov. Retur 1960 til DSB IAL 19210.
![Dansk Andels Ørredeksport - DSB ZF 500071 Dansk Andels Ørredeksport - DSB ZF 500071](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/69/DSB_ZF500071_1951.jpg)
![Dansk Andels Ørredeksport - DSB ZF 500071 Dansk Andels Ørredeksport - DSB ZF 500071](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/69/DSB_ZF500071_1951.jpg)
![Indsend billeder Indsend billeder](https://www.jernbanen.dk/images/indsendbilleder.jpg)
![Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98 Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98](https://www.jernbanen.dk/Tekster/Artikler/A66/A66_mini.jpg)
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.
Læs mere