Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Syrekrukkevogn. Ombygget 1939 af Scandia fra DSB PER 17690. 10 krukker - 10000 liter. Last 16 tons, 16,5 tons (1961). Tara 14,7 tons, 15,1 tons (1961). Skruebremse i lavt bremsehus (fjernet 1949). Trykluftledning. I vognen må befordres: Svovlsyre og Saltsyre. Vognen er påmalet ejerens navn. Hjemsted Frederiksberg. Udrangeret 1968.
![DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053 DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/27/DSB_ZS508053_1940.jpg)
![DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053 DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/27/DSB_ZS508053_1961.jpg)
![DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053 DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/27/DSB_ZS508053_1940.jpg)
![DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053 DSSF - Dansk Svovlsyre- og Superphosphatfabrik A/S - DSB ZS 508053](https://www.jernbanen.dk/Fotos/Private1893/27/DSB_ZS508053_1961.jpg)
![Billige jernbane T-shirts Billige jernbane T-shirts](https://www.jernbanen.dk/images/tshirts.jpg)
Ingeniøren
Containerskib brændte i fem døgn - Maersk bekræfter dødsfald
Biler skøjter rundt i rekordregn: »Med en grovere asfalt kan man formentlig undgå ulykker«
Atomkraft er på vej tilbage i fragtskibe
Spørg Fagfolket: Hvorfor skal øen i midten af rundkørslen være så høj?
Nekrolog over brintbilen: Du var aldrig helt i live og nu er enden nær