Firmaer med private vogne optaget i DSB´s vognpark 1893 - 1966
Omlitreret 1906 fra ZA 9851. Hvid ølvogn. 300 kg is, senere 600 kg is (fjernet 1957). Last 10 tons, fra 1925 12,5 tons, fra 1946 13,5 tons, fra 1957 14,1 tons, 14,5 tons (1961). Tara 10 tons, fra 1949 9,7 tons. Bundflade 15,2 m². Skruebremse i bremsehus (fjernet 1949). Trykluftledning (1947). I vognen må befordres: Øl og mineralvand. Vognen er påmalet: Carlsberg Øl. Hjemsted Frederiksberg, Gb fra 1937. Omlitreret 1966 til 0815148. Solgt 1980 til DJK (D-mask.). Lersøen 1981.
Jernbanelinks
Arkivet for jernbaner
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Danmarks Jernbanemuseum
Dansk Jernbane Klub
Danske veterantogsoperatører
Det fyenske sidespor
Erik Juul-Pedersen
Erik V. Pedersen
Eyolfs jernbanebilder
Hedelands Veteranbane
Industribaner i Danmark
Jernbanearkivalier
Jernbanekilder
Mortens Jernbanefotos
Mosebanen
Nordisk Jernbane-Klub
Nordjyllands jernbaner
Nordsjællands Veterantog
Ole Dinesens jernbanebilleder
Simontog.dk
Skovbo Jernbane-Arkiv
Stücklers blog
Syd Fyenske Veteranjernbane
Sydjyllands Veterantog
Thomas Boberg Nielsen
Tog-billeder.dk
Vestsjællands Veterantog
Veterantog Vest
Ingeniøren
Budgetskred på en milliard: Vejdirektoratet vil spare på naturhensyn for at få råd til motorvej
Regering ignorerer advarsler om ‘pivringe’ samfundsøkonomi: »Vi skal have bygget en motorvej«
Synspunkt: Trængslen tøjles ikke med veje alene
Kritisk fejl opdaget på Titanic-ubåden få dage før ulykke
Vejdirektoratet slår fast: Ny midtjysk motorvej vil give milliardunderskud