Lokomotivfabrikker
William Fairbairn åbnede i 1816 et jernværk og gik året efter sammen med Mr. Lillie og stiftede Fairbairn and Lillie Engine Makers, der bla. producerede jerndampskibe.
I 1839 forlod Mr. Lillie firmaet, der skiftede navn til William Fairbairn & Sons og man kastede sig nu over lokomotivbygning. Efter bygningen af flere hundrede lokomotiver, blev selskabet i 1863 solgt til Sharp Brothers.
Byggenummer | År | Enhed | Tegning |
---|---|---|---|
1855 | KHJ 1 | ![]() | |
1855 | KHJ 2 | ![]() | |
1855 | KHJ 3 | ![]() | |
1855 | KHJ 4 | ![]() | |
1855 | KHJ 5 | ![]() | |
1855 | KHJ lok | ![]() | |
1855 | KHJ lok | ![]() | |
1861 | KHJ lok | ![]() |
Jernbanebøger
![Svenska-lok Svenska-lok](https://www.jernbanen.dk/images/svenskalok.jpg)
Jernbanen.dk forum
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)
Strækningen (Aarhus)-Aalborg Lufthavn er nu uden sikringsanlæg (og togtrafik)