Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

F 663

af Peter Roland Hansen, 26/2 2011, 17:31 (4811 dage siden) @ villy skovborg

Det bedste der kunne ske var at F 663 maskinen blev leveret tilbage til DSB med tak for lån. Så kunne den anvendes som reservedele til nogle af de kørende F-maskiner. Den er hel håbløs til brug for nutidens intensive drift på de kommercielle jernbanenet NFJ 3 vil være en kæmpeopgave at sætte i stand og man kan stille stort spørgsmål ved dens bevaringsmæssige værdi da der er bevaret flere 1C0 privatbanemaskiner som er i bedre stand


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

  • F 663 - Egon Schmidt, 25/2 2011, 08:16 [*]
    • F 663 - Niels Munch, 25/2 2011, 08:41
      • F 663 - villy skovborg, 25/2 2011, 14:39
        • F 663 - Egon Schmidt, 25/2 2011, 15:00
          • F 663 - Ole P., 25/2 2011, 18:26
            • F 663 - KimC, 26/2 2011, 02:53
              • F 663 - persi., 26/2 2011, 03:50
                • F 663 - villy skovborg, 26/2 2011, 05:52
                  • F 663 - Peter Roland Hansen, 26/2 2011, 17:31
                    • F 663 - lkfsteen, 27/2 2011, 04:23
            • F 663 - Egon Schmidt, 26/2 2011, 15:55
              • F 663 - Langelandsbanen, 26/2 2011, 16:31
    • F 663 - Steen H Nielsen, 27/2 2011, 05:15
Sukkerkogeriet Odense
Sukkerkogeriet Odense

Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak