Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Politikerne opgiver IC4 (Trafikpolitik)

af Gæst1, 10/5 2016, 20:09 (2922 dage siden) @ andersj


Hvilke togsæt der kan komme i betragtning hos DSB hænger i høj grad sammen med hvorvidt de fejlfrit er indsat i daglig drift i fx. Tyskland på det tidspunkt hvor DSB skal afgive ordren. Hvis DSB skulle sætte underskriften på nye fjerntog til 200 km/t i morgen så er der reelt kun Stadler KISS eller FLIRT der kan komme i betragtning.
At DSB skulle købe lokomotivtrukne fjerntog anser jeg for urealistisk.

Stadler KISS er ikke TSI godkendt i en 200 km/t version. Den kommer jo nok, men er der faktisk ikke nu. Westbahn KISS kører på særlige "Alpelandsoverenskomster".

FLIRT til 200 km/t er kun bestilt af norske NSB (der solgte fem fra optionen til MTR) og der er store problemer med dem om vinteren.

Hverken FLIRT eller KISS i 200 km/t versioner er bestilt til trafik i Tyskland


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak