Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Rødkærsbro Station tilsyneladende bevaret for eftertiden (Generelt)

af Ove Nygaard, 23/12 2016, 16:38 (2689 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen


En af jernbanens utallige vandrehistorier er, at man satte nye perronure op på Værslev station efter at den var nedlagt, så.....;-)


Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[Er der i øvrigt nogen, der kan be- eller afkræfte den ulidelige Værslev-vandrehistorien?]

Kære Thomas.

"Værslev-vandrehistorien" er god nok, det var en af de "historier", daværende generaldirektør P E N Skov blev "præsenteret for", når han rejste rundt i landet og holdt personalemøder. Ved samme møder blev af medarbejderne også nævnt, at der blev opført to helt nye, høje skorstene ved Maskindepotet i Brande, men at der aldrig "kom røg" i mere end den ene, idet dampdriften var på retur. Nu er remisen i Brande kulturhus, og dermed er bevaret et vist "banemiljø" på en værdig måde. Men uden dampdrift!

Bedste julehilsener
Ove af Erritsø, som deltog i personalemøder under P E N Skov for "at se giraffen":-D


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Jernbanebøger

Fra Vestbanen til Arriva

Fra Vestbanen til Arriva. Pris 300 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak