Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017 (Generelt)

af andersj, Aalborg, 30/11 2017, 22:01 (2380 dage siden)

Så lukker 4. og 5. DSB 7-Eleven butik i år. Der er sikkert også flere lukninger på vej i det nye år. Man har skiftet fokus på at kunne tilbyde betjent billetsalg og acceptere et underskud i driften, til at driften af butikkerne skal give overskud.

DSB 7-Eleven lukninger i år:
Struer
Middelfart
Hjørring
Kalundborg
Nivå

Billetsalg lukninger i år:
Københavns Lufthavn, Kastrup.

--
Mvh Anders

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Svend, 30/11 2017, 22:30 (2380 dage siden) @ andersj

Så lukker 4. og 5. DSB 7-Eleven butik i år. Der er sikkert også flere lukninger på vej i det nye år. Man har skiftet fokus på at kunne tilbyde betjent billetsalg og acceptere et underskud i driften, til at driften af butikkerne skal give overskud.

DSB 7-Eleven lukninger i år:
Struer
Middelfart
Hjørring
Kalundborg
Nivå

Billetsalg lukninger i år:
Københavns Lufthavn, Kastrup.

.
Servicen bliver ringere og ringere ......

--
Svend

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Jimmy, 1/12 2017, 04:25 (2379 dage siden) @ Svend

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af kme, 1/12 2017, 05:04 (2379 dage siden) @ Jimmy

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

Uden billetsalg... I forgårs stod jeg på en station på Kystbanen og opdagede jeg havde glemt mit rejsekort hjemme 2x15 km væk. Bum, bum. Mig ind i 7-Eleven "sælger I billetter?" Jeg fik en til 77% overpris (i forhold til rejsekortet) men nåede mit tog og mit møde.

Inden jeg skulle hjem hjem havde jeg været på nettet og fundet ud af hvordan SMS billetter fungerer og brugte det. Det virkede fint, men stadig til 77% overpris.

Morale: en ordentlig station er betjent med billetsalg eller kiosk, men især at man bare ikke glemmer rejsekortet.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Bongo-Anders, 1/12 2017, 10:12 (2379 dage siden) @ kme

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

Uden billetsalg... I forgårs stod jeg på en station på Kystbanen og opdagede jeg havde glemt mit rejsekort hjemme 2x15 km væk. Bum, bum. Mig ind i 7-Eleven "sælger I billetter?" Jeg fik en til 77% overpris (i forhold til rejsekortet) men nåede mit tog og mit møde.

Inden jeg skulle hjem hjem havde jeg været på nettet og fundet ud af hvordan SMS billetter fungerer og brugte det. Det virkede fint, men stadig til 77% overpris.

Morale: en ordentlig station er betjent med billetsalg eller kiosk, men især at man bare ikke glemmer rejsekortet.

Næ du ikke til overpris, men standard pris.

Rejsekortet giver dig blot den pris som du ville have givet med et klippekort.

Avatar

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/12 2017, 18:40 (2379 dage siden) @ kme


Morale: en ordentlig station er betjent med billetsalg eller kiosk, men især at man bare ikke glemmer rejsekortet.

Næh, Morale: Husk dit rejsekort! :-)

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af kme, 2/12 2017, 02:17 (2378 dage siden) @ Michael Deichmann
redigeret af kme, 2/12 2017, 02:29


Morale: en ordentlig station er betjent med billetsalg eller kiosk, men især at man bare ikke glemmer rejsekortet.

Næh, Morale: Husk dit rejsekort! :-)

Men hvad er rimeligheden i at jeg skal betale 77% ekstra for en SMS-billet? Med rejsekortet skal DOT (i mit tilfælde) opstille og vedligeholde fysiske rejsekortskannere. Med en SMS-billet kan man bare bruge eksisterende infrastruktur.

Bevares, man skal så have en mobiltelefon hvilket for så vidt er urimeligt, men min forrige telefon kostede kr 79 uden bindinger, så man skal kun rejse et par ture før de 77% er tjent hjem, hvis altså en SMS-billet kostede som en rejsekortbillet.

Sagen er at Rejsekortet er et dybt korrupt system.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Rørvig Station, 2/12 2017, 03:39 (2378 dage siden) @ kme

Men hvad er rimeligheden i at jeg skal betale 77% ekstra for en SMS-billet? Med rejsekortet skal DOT (i mit tilfælde) opstille og vedligeholde fysiske rejsekortskannere. Med en SMS-billet kan man bare bruge eksisterende infrastruktur.

77% ekstra? Det billigt, Ex: en billet København-Roskilde, omkring 30 på rejsekort, omkring 100 på billet, Det er over 200% ekstra.

Bevares, man skal så have en mobiltelefon hvilket for så vidt er urimeligt, men min forrige telefon kostede kr 79 uden bindinger, så man skal kun rejse et par ture før de 77% er tjent hjem, hvis altså en SMS-billet kostede som en rejsekortbillet.

Jeg har en Nokia-trykknap-tlf. Tror ikke man kan købe en smartphone for 79, de koster vist 3000++

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af esni, Frederikssund, 2/12 2017, 08:39 (2378 dage siden) @ Rørvig Station


Jeg har en Nokia-trykknap-tlf. Tror ikke man kan købe en smartphone for 79, de koster vist 3000++

Hvis du sende og modtage SMS, så kan din telefon bruges til SMS billet - DOG SKAL DU HAVE ET DANSK TELEFONNUMMER

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af caprani ⌂, København, 3/12 2017, 11:18 (2377 dage siden) @ Rørvig Station

Jeg har en billig og solid Nokia smartphone. 1300,- hos Elgiganten for et par måneder siden.

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

DSB 7-Eleven - du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort

af PD Hansen, 2/12 2017, 23:28 (2378 dage siden) @ kme

Men hvad er rimeligheden i at jeg skal betale 77% ekstra for en SMS-billet? Med rejsekortet skal DOT (i mit tilfælde) opstille og vedligeholde fysiske rejsekortskannere. Med en SMS-billet kan man bare bruge eksisterende infrastruktur.

Sagen er at Rejsekortet er et dybt korrupt system.

Det offentlige hæver gradvist overpriserne på alt andet end rejsekort til et absurd niveau, sådan at brugerne næsten tvinges over på Rejsekort. Kun næsten, for man kan i princippet stadig købe dyre enkeltbilletter.

1) DOT mobil-klippekort stiger i pris. 9 kr. pr enkeltzone, mod 7,5 kr. pr enkeltzone på Rejsekort.

2) DSB 10-turskort i DSB app fjernes nu for rejser på Sjælland. Officielt for at "forenkle", som PR-folk i DSB m.fl kalder det.

Men reelt handler det om at "motivere" flest mulige til at bruge Rejsekort,
- dels så Rejsekort ikke ligner en dyr fiasko,
- dels fordi trafikselskaberne elsker at have kontrol med hvor og hvornår brugerne rejser og skifter transportmiddel
- dels fordi risikoen for fejl i systemerne herefter lægges over på brugerne. Rejsekort nægter jo helt bevidst at give brugerne en varig dokumentation for gennemført check ind via f.eks. (valgfri) sms/mail. Naturligvis med undskyldninger om at det er umuligt eller uønsket. Men sidegevinsten for trafikselskaberne er at det altid bliver kundens fejl (til 750 kr pr stk), når systemet svigter.

http://www.ft.dk/samling/20171/lovforslag/l23/spm/3/svar/1444521/1820667/index.htm

DSB 7-Eleven - du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 2/12 2017, 23:52 (2378 dage siden) @ PD Hansen

Rejsekortet er ikke andet end en smart måde at få større indtjening i butikken på. Specielt udfasningen af klippekort (app-løsningen) i øst og vest, vil gøre at mange rejser vil blive væsentlig dyrere end i dag.

DSB rejse fra Vejen til Fredericia

DSB billet købt i automat: 65,- kr.
DSB klippekort (App) 48,- kr.
Rejsekort: 77,- kr.

Rejsekortet er i dette tilfælde væsentlig dyrere end en alm. billet - og voldsomt dyrere end DSB klippekortet.

Dog opnår man 10% rabat efter d. 4 rejse. På den 10. rejse opnås der 25% rabat, men det giver alligevel en merpris på næsten 100 kr. sammenlignet med et klippekort med 10 rejser (577.50 kr. mod 480,- kr.)

Først ved 15 rejser opnås en rabat på 33%, så er prisen dog stadig dyrere end klippekortet.

I det viste tilfælde er rejsekortet aldrig billigst, så det er svært at se øvelsen som andet end er forsøg på at hæve betalingen for sine kunder.

du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort -- men?!

af bastholm, 3/12 2017, 12:02 (2377 dage siden) @ PD Hansen

Måske virker det fint for de 99% af de rejsene. Spørgsmålet er bare om det er godt nok?

Jeg hører desværre blandt den sidste 1%, og her har rejsekort, mobil app og sms billetter reelt gjort at jeg ikke længere tager toget. Det er 12 år siden jeg sidst tog et tog i Danmark, og det til trods for at jeg er jernbanenørd.

Jeg bor ikke i Danmark, men jeg, min kone og to børn kommer ofte hjem på ferie. I gamle dage kunne jeg bare købe et klippekort og benytte det for mig og konen. Men i dag er tingene blevet besværligt.

Rejsekort kan ikke benyttes:
- Jeg har svært ved at få et rejsekort. Når man bor i udlandet kan det ikke købes via hjemmesiden. Jeg ringede til rejsekortes kundeservice i sommers, og de sagde at det eneste jeg kunne var at købe et rejsekort som kunne udstedes på stedet i billetsalget i Københavns lufthavn. Desværre kom jeg i Danmark i bil, og har slet ikke været i nærheden af lufthaven, så stadigvæk ikke lykkedes mig at få et rejsekort. Og nu er der noget der tyder på at dette billetsalg også lukker. (den information der står på rejsekortets hjemmeside er tilmed forkert)
- Min kone har derudover det problem at man ikke kan benytte det betalingskort hun benytter.

SMS billetter kan ikke benyttes:
- Jeg og konen har ikke dansk mobilnummer, så jeg kan ikke benytte SMS billetter.

Mobil app:
- Mobil app virker kun med dansk mobilnummer, så de kan heller ikke benyttes.
- Endvidere kræver de et mobildata rooming, som indtil sidste år var horribel dyrt, og derfor ikke en mulighed

Tilbage er så kun at købe standardbilletter i automaten. Men 8 standard billetter (4 personer retur) er horibelt dyrt, og mere end jeg syntes er sjovt.

Derfor tager jeg nu altid bilen, som jeg han låne og kun betale benzinen og evt parkering.

Med andre ord, selv om jeg meget gerne vil tage toget, så er realiteten den at jeg føler mig diskrimineret, og presset ud i at skulle betale absurt høje priser.

Så derfor intet tog til mig.

du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort -- men?!

af Keld H. Mikkelsen, 3/12 2017, 13:40 (2377 dage siden) @ bastholm

SMS billetter kan ikke benyttes:
- Jeg og konen har ikke dansk mobilnummer, så jeg kan ikke benytte SMS billetter.

Mobil app:
- Mobil app virker kun med dansk mobilnummer, så de kan heller ikke benyttes.
- Endvidere kræver de et mobildata rooming, som indtil sidste år var horribel dyrt, og derfor ikke en mulighed

Tilbage er så kun at købe standardbilletter i automaten. Men 8 standard billetter (4 personer retur) er horibelt dyrt, og mere end jeg syntes er sjovt.

Hvad med billige orange-billetter, som er printet ud inden du kommer til DK ?

Rejser du/I kun i Midt/Vestjylland og udenfor myldretiderne, så har Arriva også nogle billige billetter, som kan købes og printes på forhånd.

du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort -- men?!

af PD Hansen, 3/12 2017, 15:02 (2377 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Hvad med billige orange-billetter, som er printet ud inden du kommer til DK ?

Orange er dog kun gyldige til den afgang, de er købt til. Ikke særligt fleksibelt. (Og det er ikke ment som en kritik af orange-produktet, men bare endnu et eksempel at DJØF'erne vil tvinge os på Rejsekort i stedet for fleksible 10-turs produkter i app.)

du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort -- men?!

af Rørvig Station, 3/12 2017, 14:50 (2377 dage siden) @ bastholm

- Jeg har svært ved at få et rejsekort. Når man bor i udlandet kan det ikke købes via hjemmesiden. Jeg ringede til rejsekortes kundeservice i sommers, og de sagde at det eneste jeg kunne var at købe et rejsekort som kunne udstedes på stedet i billetsalget i Københavns lufthavn. Desværre kom jeg i Danmark i bil, og har slet ikke været i nærheden af lufthaven, så stadigvæk ikke lykkedes mig at få et rejsekort. Og nu er der noget der tyder på at dette billetsalg også lukker. (den information der står på rejsekortets hjemmeside er tilmed forkert)

Klag til EU. De er sikkert ikke glade for, at kun folk med bopæl i Danmark kan få rabat.

du skal 'frivilligt' tvinges på Rejsekort -- men?!

af steenth, 3/12 2017, 15:54 (2377 dage siden) @ bastholm

Rejsekort kan ikke benyttes:
- Jeg har svært ved at få et rejsekort. Når man bor i udlandet kan det ikke købes via hjemmesiden. Jeg ringede til rejsekortes kundeservice i sommers, og de sagde at det eneste jeg kunne var at købe et rejsekort som kunne udstedes på stedet i billetsalget i Københavns lufthavn. Desværre kom jeg i Danmark i bil, og har slet ikke været i nærheden af lufthaven, så stadigvæk ikke lykkedes mig at få et rejsekort. Og nu er der noget der tyder på at dette billetsalg også lukker. (den information der står på rejsekortets hjemmeside er tilmed forkert)

Anonym rejsekort sælges en del flere steder. På Sjælland er prisen på rejsen den samme og i resten af landet er der kun forskel i pris, hvis man har en hvis mængderabat. Ulempe at de koster lidt mere i anskaffelse og forudbetalingen er på 80 kr pr. rejse - dvs man binder en lidt større beløb.

- Min kone har derudover det problem at man ikke kan benytte det betalingskort hun benytter.

Rejsekortautomaterne kan godt håndtere de fleste internationale kreditkort. Men de findes kun på DSB stationer og på metroen.

Mvh
Steen

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Morten Flindt Larsen, 2/12 2017, 07:22 (2378 dage siden) @ kme

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

Uden billetsalg... I forgårs stod jeg på en station på Kystbanen og opdagede jeg havde glemt mit rejsekort hjemme 2x15 km væk. Bum, bum. Mig ind i 7-Eleven "sælger I billetter?" Jeg fik en til 77% overpris (i forhold til rejsekortet) men nåede mit tog og mit møde.

Nix, du fik ikke en billet til "overpris". Du fik en billet til fuld pris, dvs. normalpris uden den rabat, der gives med rejsekortet. Hvis du i forne tider havde glemt dit klippekort derhjemme, havde du ligeledes skullet købe en billet til fuld pris uden rabat. Forholdene er, som de altid har været. Du skulle også have betalt det samme, hvis du havde trukket billetten i en automat ude på perronen, så det havde intet at gøre med, om billetsalget var betjent eller ej. Det havde alene at gøre med, at du havde ladet dit Rejsekort ligge derhjemme.

Inden jeg skulle hjem hjem havde jeg været på nettet og fundet ud af hvordan SMS billetter fungerer og brugte det. Det virkede fint, men stadig til 77% overpris.

Nej, stadig ikke overpris, blot uden rabat. En billet til fuld pris, fordi du havde ladet dit Rejsekort ligge derhjemme. Sådan har det været i umindelige tider. Intet er ændret. Hvis du skulle have haft rabat på SMS-billetten, skulle du have brugt et mobilklippekort. Du kan heller ikke tanke ekstrabillig benzin til en bil, hvis du lader benzinrabat-kortet ligge derhjemme.

[image]

Med venlig hilsen
M:-)rten

Avatar

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker, glemt kørekort!

af Ove Nygaard, 2/12 2017, 10:08 (2378 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

> Nej, stadig ikke overpris, blot uden rabat. En billet til fuld pris, fordi du havde ladet dit Rejsekort ligge derhjemme. Sådan har det været i umindelige tider. Intet er ændret. Hvis du skulle have haft rabat på SMS-billetten, skulle du have brugt et mobilklippekort. Du kan heller ikke tanke ekstrabillig benzin til en bil, hvis du lader benzinrabat-kortet ligge derhjemme.
[quote]
Med venlig hilsen
M:-)rten[/quote]

Og sådan helt uden for emnet, næsten da, det er jo heller ikke uden ekstra betaling, hvis man som bilist lader sit kørekort blive liggende derhjemme, og man "løber ind i færdselskontrollen".
Nå, så "røg jeg af sporet!"

God weekend.

Ove af Erritsø;-)

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Rørvig Station, 2/12 2017, 10:38 (2378 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Tja, nu er det så sådan at der tilsyneladende er en god procentdel af brugerne af den offentlige transport, der har den politiske holdning, at det skal være nemt for alle at købe den serviceydelse, som den skatteydersubsidierede transport er. Jeg har selv den holdning.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Morten Flindt Larsen, 2/12 2017, 18:16 (2378 dage siden) @ Rørvig Station

Tja, nu er det så sådan at der tilsyneladende er en god procentdel af brugerne af den offentlige transport, der har den politiske holdning, at det skal være nemt for alle at købe den serviceydelse, som den skatteydersubsidierede transport er. Jeg har selv den holdning.

Så glæd jer over, at I nemt kan købe en billet i en fin billetautomat, der står på perronen lige ved siden af toget.

Med venlig hilsen
M:-)rten

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af kme, 2/12 2017, 12:09 (2378 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

Uden billetsalg... I forgårs stod jeg på en station på Kystbanen og opdagede jeg havde glemt mit rejsekort hjemme 2x15 km væk. Bum, bum. Mig ind i 7-Eleven "sælger I billetter?" Jeg fik en til 77% overpris (i forhold til rejsekortet) men nåede mit tog og mit møde.


Nix, du fik ikke en billet til "overpris". Du fik en billet til fuld pris, dvs. normalpris uden den rabat, der gives med rejsekortet. Hvis du i forne tider havde glemt dit klippekort derhjemme...

Den argumentation vil ikke holde overfor Forbrugerstyrelse. Med Rejsekortet kan jeg aldrig komme til at betale mere end kr 43 for Kokkedal St. - Nørreport St. Kontantbillet/SMS billet er kr 76. De kr 43 med Rejsekortet gælder i myldretiden. Uden for myldretid slipper jeg ca. en tier billigere. Det eksakte beløb kan jeg ikke huske for det sker næsten aldrig for mig.

Kort sagt er det stort set umuligt at betale mere end kr 43 for den tur med Rejsekortet og dermed er der ikke tale om nogen rabatordning. Det er fuldstændig det samme som med de "før priser" på Black Friday der også er ren fup og fantasi. Der eksisterer ikke nogen rationel årsag til at en Rejsekortbillet skal koste noget andet end en SMS billet. Tværtimod.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af OnkelJørn, 2/12 2017, 12:34 (2378 dage siden) @ kme

Det var nu meget lettere hvis du huskede dit kort.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Morten Flindt Larsen, 2/12 2017, 18:14 (2378 dage siden) @ kme

Efter 7-Elleven i Struer lukkede, har vi fået en ny kiosk på banegården. Dog uden billetsalg...

Uden billetsalg... I forgårs stod jeg på en station på Kystbanen og opdagede jeg havde glemt mit rejsekort hjemme 2x15 km væk. Bum, bum. Mig ind i 7-Eleven "sælger I billetter?" Jeg fik en til 77% overpris (i forhold til rejsekortet) men nåede mit tog og mit møde.


Nix, du fik ikke en billet til "overpris". Du fik en billet til fuld pris, dvs. normalpris uden den rabat, der gives med rejsekortet. Hvis du i forne tider havde glemt dit klippekort derhjemme...

Den argumentation vil ikke holde overfor Forbrugerstyrelse. Med Rejsekortet kan jeg aldrig komme til at betale mere end kr 43 for Kokkedal St. - Nørreport St. Kontantbillet/SMS billet er kr 76. De kr 43 med Rejsekortet gælder i myldretiden. Uden for myldretid slipper jeg ca. en tier billigere. Det eksakte beløb kan jeg ikke huske for det sker næsten aldrig for mig.

Kort sagt er det stort set umuligt at betale mere end kr 43 for den tur med Rejsekortet og dermed er der ikke tale om nogen rabatordning. Det er fuldstændig det samme som med de "før priser" på Black Friday der også er ren fup og fantasi. Der eksisterer ikke nogen rationel årsag til at en Rejsekortbillet skal koste noget andet end en SMS billet. Tværtimod.

Jo, det vil forbrugerstyrelsen, og det gør den og har gjort det i årtier. Taksterne i den kollektive trafik er offentliggjort, som de skal være jf. lovgivningen, og det er ikke salgsmediet, dvs. om det er klippekort, rejsekort, periodekort, mobiltelefon, papbillet eller andet, der afgør, hvad der er "fuld takst".

Havde du sagt: "Med klippekort kan jeg aldrig komme til at betale mere end kr 43 for Kokkedal St. - Nørreport St. Kontantbillet/SMS billet er kr. 76", så havde sagen været præcis den samme, og Forbrugerstyrelsen har jo sådan set accepteret klippekortene i hele deres mere end 35 år lange levetid. Det var også "stort set umuligt at betale mere end kr 43 for den tur med klippekortet", med mindre man som du selv gjorde forleden valgte i stedet at købe en billet til fuld pris.

At Forbrugerstyrelsen skulle agere anderledes nu, er kun en bimle-bimle-idé inde i dit hoved, fordi du er sur på og ikke forstår, hvordan takststrukturen og billetsystemet er skruet sammen, hvilket din sammenligning med "før priser" på Black Friday også klart viser. Alle de mange, der som dig køber billet til fuld takst, dvs. "førpris", er ikke "ren fup og fantasi", så din sammenligning med Black Friday holder ikke en meter.

Dit synspunkt om, at trafikselskaberne ikke skal have mulighed for at yde rabat med f.eks. rejsekort til kunder, der bruger den kollektive trafik meget, blot fordi du har været så klumset at glemme dit rejsekort derhjemme og i stedet vælger at købe en billet til fuld pris, vil de grine deres mås i laser over hos Forbrugerstyrelsen. Selvfølgelig skal folk kun få rabat, men nogle vælger af og til som du, at købe en billet til fuld pris i stedet, hvilket jeg synes, de skal have lov til, når nu der er investeret så mange penge i at opstille billetautomater til den kategori af kunder.

Med venlig hilsen
M;-)rten

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af ual, 1/12 2017, 20:27 (2379 dage siden) @ Jimmy

Lad os hellere sige - indtil videre - er uden billetsalg ;-)

Avatar

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Erik H, Frederikssund, 1/12 2017, 16:19 (2379 dage siden) @ Svend

Hvilken service.......?
Dette begreb hører fortiden til. Alt skal med djævlens vold og magt kommercialiseres.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af mikedk2100, 1/12 2017, 09:31 (2379 dage siden) @ andersj

Så lukker 4. og 5. DSB 7-Eleven butik i år. Der er sikkert også flere lukninger på vej i det nye år. Man har skiftet fokus på at kunne tilbyde betjent billetsalg og acceptere et underskud i driften, til at driften af butikkerne skal give overskud.

DSB 7-Eleven lukninger i år:
Struer
Middelfart
Hjørring
Kalundborg
Nivå

Billetsalg lukninger i år:
Københavns Lufthavn, Kastrup.

Østerport Station er også uden betjent billetsalg, da 7-eleven lukkede i slutningen af sidste år, hvis ikke det var pr. årsskiftet. DSB/7-eleven skrev en del om en midlertidig erstatning, men det blev tydeligvis ikke til noget.

Og ja, så må vi jo se, om 7-eleven overhovedet kommer tilbage, når renoveringen af Østerport engang er færdig.

Mvh
Michael

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af andersj, Aalborg, 1/12 2017, 10:45 (2379 dage siden) @ mikedk2100


Og ja, så må vi jo se, om 7-eleven overhovedet kommer tilbage, når renoveringen af Østerport engang er færdig.

Mvh
Michael

Mon ikke den gør det, den skal nok give overskud med den placering.

--
Mvh Anders

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af bastholm, 1/12 2017, 11:10 (2379 dage siden) @ andersj

Billetsalg lukninger i år:
Københavns Lufthavn, Kastrup.

Det lyder helt skørt. Hvad så med alle de udlændinge (turister og erhverv) der kommer til Danmark? Skal de så til at læse hen hel plakat af information for at få en billet? Det er upraktisk og det er ikke respekt for kunderne.

Og hvad med rejekortet? Det er det eneste sted i landet at du kan få et rejsekort mens du står og venter. Jeg håber at de så flytter den service til København H.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af andersj, Aalborg, 1/12 2017, 11:15 (2379 dage siden) @ bastholm

Billetsalg lukninger i år:
Københavns Lufthavn, Kastrup.


Det lyder helt skørt. Hvad så med alle de udlændinge (turister og erhverv) der kommer til Danmark? Skal de så til at læse hen hel plakat af information for at få en billet? Det er upraktisk og det er ikke respekt for kunderne.

Der er "automatguider" i dagtimerne. Men det betyder også at sortimentet er begrænset til hvad billetautomaterne kan udstede.


Og hvad med rejekortet? Det er det eneste sted i landet at du kan få et rejsekort mens du står og venter. Jeg håber at de så flytter den service til København H.

DSB Salg og Service (billetsalget) på København H er det eneste sted på Sjælland hvor man kan købe Rejsekort Personligt.

--
Mvh Anders

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Ove N., Gribskov kommune, 1/12 2017, 12:23 (2379 dage siden) @ andersj

Jeg var og er rimelig chokeret over at høre om Billesalget i Kastrup! Troede det var løgn! Helt ufatteligt!

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af bth, 1/12 2017, 13:00 (2379 dage siden) @ Ove N.

Jeg var og er rimelig chokeret over at høre om Billesalget i Kastrup! Troede det var løgn! Helt ufatteligt!

Mon ikke dette skal ses i lyset af de høje huslejepriser i lufthavnen.

Derudover er 99% af alle rejsende ankommet til Kastrup vha en billet de har køb via en app eller hjemmeside, så kan de vel også finde ud af at betjene en billetautomat.

/Bjørn

Avatar

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Michael Deichmann ⌂, Gribskov kommune, 1/12 2017, 18:45 (2379 dage siden) @ bth

Jeg var og er rimelig chokeret over at høre om Billesalget i Kastrup! Troede det var løgn! Helt ufatteligt!


Mon ikke dette skal ses i lyset af de høje huslejepriser i lufthavnen.

Derudover er 99% af alle rejsende ankommet til Kastrup vha en billet de har køb via en app eller hjemmeside, så kan de vel også finde ud af at betjene en billetautomat.

Og sådan er det faktisk i mange/de fleste lufthavne.

--
Venligst

Michael Deichmann

[image][image]

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Jørgen Pagh Jensen, 1/12 2017, 19:34 (2379 dage siden) @ andersj

Det lyder som en fornuftig prioritering. Det ville da være helt skørt, hvis DSB's underskud skulle blive endnu større, fordi det skulle understøtte kioskvirksomhed.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 1/12 2017, 20:08 (2379 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Det lyder som en fornuftig prioritering. Det ville da være helt skørt, hvis DSB's underskud skulle blive endnu større, fordi det skulle understøtte kioskvirksomhed.

DSB's seneste regnskab (3. kvartal 2017) viser at selskabet rent faktisk giver overskud, i alt 595 mio. kr. de første 9 måneder af 2017.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af Scharfenberg, 2/12 2017, 19:44 (2378 dage siden) @ Henrik Hansen

Det lyder som en fornuftig prioritering. Det ville da være helt skørt, hvis DSB's underskud skulle blive endnu større, fordi det skulle understøtte kioskvirksomhed.


DSB's seneste regnskab (3. kvartal 2017) viser at selskabet rent faktisk giver overskud, i alt 595 mio. kr. de første 9 måneder af 2017.

Pointen er så bare, at hvis DSB drev tabsgivende kioskvirksomhed, ville DSB nok ikke præstere overskud meget længere. Bemærk at DSB indtil videre faktisk har valgt at beholde deres kioskvirksomhed (de ca. 70 7-Eleven kiosker på DSB's stationer er ejet af DSB-selskabet Kort & Godt) - selv om det ikke er deres kernevirksomhed. At 85 % af alle billetkøb hos DSB i dag sker selvbetjent medfører, at kioskerne mister billetsalgsprovision i stor stil. Og så er kioskvarer i sig selv ikke altid nok til at fastholde driften rentabel på de mindre stationer.

DSB 7-Eleven i Kalundborg og Nivå lukker pr. 31/12 2017

af abj24, 2/12 2017, 20:56 (2378 dage siden) @ Jørgen Pagh Jensen

Denne besked skrives fra Berlin, hvor til jeg ankom i morges med Fly. Var der et billet kontor i Berlin Tegel lufthavn? ... har ingen ide, hvorfor skulle jeg dog gå der hen, der står en masse fine automater lige der hvor busserne kører fra.

Et billetkontor hører fortiden til, brug hellere pengene på at alle produkter er tilgængelig på web og mobil, og at der er automater på stationerne, de personer der ikke kan / vil bruge de primære salgs kanaler.

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak