Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MA til Polen

af KimC, 27/3 2011, 04:31 (4927 dage siden) @ Carsten B. Thomsen

Er jeg mon den eneste, der ikke kan lade være med at krumme tæer etc. og føle sig lidt pinligt til mode over, at Polen skulle "beriges" med sådan en "gave" dengang ?.
PKP fik vist ikke megen glæde af DSB's aflagte og misligeholdte Sølvpile, så vidt jeg husker.

En bekvem måde at slippe af med asbest?
Ma'erne var meget udtjente fordi de havde skullet køre længeree end planlagt pga at leverancen af IC3 var meget forsinket.
Det var i øvrigt ikke PKP men det private LKR der brugte togene, og de havde svært ved at få dem til at fungere, både fordi de var udkørte, men også fordi det kneb med dokumentationen som var på dansk, og åbenbart kun meget løst oversat.
Endvidere er Ma teknisk set en kompliceret sag, som man ikke havde faglært arbejdskraft der kunne servicere.
LKR gik konkurs, om det skyldes Ma'ernes problemer eller underslæb begået af en ledende medarbejder har været diskuteret tidligere på usenet.
Ma'erne blev angiveligt skrottet af medarbejdere ved LKR for at de kunne få udestående løn.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak