Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

MR 4029/4030

af andersj, Aalborg, 30/3 2011, 11:42 (4786 dage siden) @ AL


1.) Disse oplysninger må du som "DSB" ansat ikke give videre til 3.person.

2.) Jeg vil gætte på at de problemer der har været med MR i vinterperioden skyldes det kolde vejr, herunder is i styreventiler, frosne toiletter, problemer med forvarmning af DM ved opstart osv.

3.) En aflysning er ikke ensbetydende med nedbrud, husk på at dem der beskriver deres oplevelser med litra MR oftest er Lokomotivførere og vi skal bare have toget til at køre om driften aflyser ens tognummer er en anden sag.

4.) Min egne oplevelser med MR er positive, kørte med dem i Næstved i sin tid og er altid kommet hjem om ikke andet så på en motor i røg og damp, meeen det er ved at være tid !!!!!.... Det har du ret i.

AL


Jeg vil mene at jeg er i min fulde ret til at videregive disse oplysninger, idet det er en del af mit job, at informere kunderne (og nogle gange Kmp) med oplysningerne fra disse mails.

Det kan godt være at det ikke er pga. direkte nedbrud at man aflyser, men det jeg mente var at der var mange afgange med MR der bliver aflyste/nedformerede her i Nordjylland. Det er sjældent at en MR har nedbrud på strækningen, og der skal som du selv nævner ikke meget til at Drift vælger at aflyse et tog.

Men de trækker fortsat slæbet i Nordjylland, og det kommer de til i nogle år endnu, da der mig bekendt kun har været en tur med IC4 nord for Lindholm.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Struers lokomotiver 1890-1960
Struers lokomotiver 1890-1960

Fhv. trafikinspektør Georg A. Wienecke skrev op gennem 1990´erne i alt 34 afsnit om Struers lokomotiver. Wiencke var ikke den mest strukturerede person og han afsporede hele tiden med spændende anekdoter og oplysninger fra resten af Jylland.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak