Østbanen til Roskilde (Generelt)

af Lasse Toylsbjerg-Petersen, onsdag 10. oktober, 2018, 20:24 (69 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen


Såfremt Køge Nord skal i drift som sikringsteknisk station inden da, kræver det en ikke ubetydelig investering i et traditionelt stationssikringsanlæg, der så kun skal fungere i ganske få år!

Jeg hører da gerne, hvilken pris en "ikke ubetydelig investering" dækker over :-)
Særligt fordi den pris der reelt snakkes om er "tjent hjem" gennem positiv samfundsøkonomi flere gange, inden 2024, ligesom DSB forventeligt gerne vil bruge de 42 Vectroner til at køre med, og iøvrigt kan kræve kompensation fra ministeriet, hvis strækningen ikke åbner.

Men det er rigtigt, at den "rigtige løsning" havde været at bygge den nye bane i eksisterende teknologi, og så åbne med fuld musik og kapacitet her til december, og så have ombygget til ERTMS ved en senere lejlighed. Iøvrigt indgår den sikringsdatamat man skal bruge i Køge Nord (og de nye i Randers-Hobro) faktisk i ERTMS løsninger med både thales og Alstom i Polen hhv Spanien (hvor man ikke nødvendigvis skifter sikringsanlæggene for at få ERTMS, men blot ligger det ovenpå)

/Lasse


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok

Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lyntogenes triumftog mod Lillebælt
Lars Christensen har været i avisarkivet og fundet tre reportager fra indvielsen af Lillebæltsbroen og indsættelsen af de nye lyntog i 1935. Artiklerne blev bragt i Berlingske Tidende og Randers Amtsavis.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.
Mail til Jernbanen.dk






Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen