Køreplanssærhed (Generelt)

af jacobchristensen, lørdag 16. marts, 2019, 14:57 (65 dage siden) @ kenkari

Desuden: Man vil finde særheden hver anden time det meste af dagen. ICL til Sønderborg - der stopper i Kolding - tager jo herresvinget over Fredericia, men overhaler IC-toget til Esbjerg i Odense.

Hvis man skal fra København mod Kolding/Esbjerg, kan man derfor tage lyntoget fra København .52, der indhenter IC-toget der kørte fra Kbh .30, i Odense og skifte der. Den forbindelse findes hver time det meste af dagen. Men hver anden time kan man blive siddende, tage svinget over Fredericia og så komme 10 minutter senere frem, end hvis man skiftede i Odense.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 

DSB plakat 1949

DSB plakat 1949
DSB plakat 1949 af
Aage Rasmussen
Pris: 249,- kr.
 Køb 
Sidespor ved Næstved
Sidespor ved Næstved
Et par indlæg på Jernbanen.dk´s opslagstavle vedrørende det militære sidespor nord for Næstved station samt sidesporet til Mogenstrup Grusgrav, er samlet og viderebearbejdet af Lars Christensen til denne artikel med bl.a. et stort kort.


 Læs artiklen 
Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen