Frederikshavn station 9. april 2019 (Jernbanen i dag)

af ClausAmager, tirsdag 09. april, 2019, 21:46 (189 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Solskin, forår - og koldt. Her er ingen DSB-tog, ingen “rejsegodsekspedition”, intet “billetkontor”. End ikke en kiosk eller en 7-Eleven. Nærmeste DSB-tog er langt væk - både i tid og rum. Her er ret øde.

Alligevel er der en sidste rest af statsinstitution og etat: Splitflaget (pt. desværre skæmmet af “den grinende ost-logoet”) vejer i vinden og solskinnet.

Godt at se, at vi som land og stat stadig har mentalt og økonomisk overskud til at flage fra “vores” bygning. Mange steder har man simpelthen fjernet flagstangen.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Apropos overskud... Så har DSB opgivet at flage ved medarbejderes jubilæer... I stedet "flages" der på Intranettet... Sikke en fest...

Claus


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Motordriftens indførelse ved DSB
Motordriftens indførelse ved DSB
I Vingehjulet 1951 nr. 2 har vi fundet denne artikel, der beskriver nogle af de genvordigheder, DSB havde med den første motorvogn ´Hønen´ i 1923 til MR-vognene der blev bygget af A/S Frichs og A/S Scandia i fællesskab.


 Læs artiklen 
Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen