Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ME. kvalitet eller mangel på samme?

af Peter Christensen @, 10/4 2011, 05:51 (4777 dage siden) @ steen møller jensen

Er helt enig med Steen Møller Jensen.
De sidste mange år har mantraet været "når IC/4 kommer, skal IC/3 over i regionaltrafik og diesellokomotiverne ud".
Ud fra den betragtning er der ikke brugt mange penge på vedligehold af ME, for "IC/4 kommer jo snart".
Nu gik det ikke helt som præsen prædikede med hensyn til IC/4 og resultatet er et efterslæb på vedligehold af ME. Sådanne efterslæb tager det meget lang tid at rette op (og det er også meget dyrt), så forvent ikke en mærkbar forbedring i den kommende tid.
Anyway, jeg syntes at det er fantastisk at ME med en alder på omkring 25-30 år ikke er mere ustabil end tilfældet er.
Omkring 1980 var der vidst ikke den store tilfredshed med My'ernes driftssikkerhed i den sjællandske regionaltrafik.

I min optik er levetiden for jernbanemateriel 25-30 år - herefter skal det skiftes.
Ubekræftede rygter vil vide at transportministeren har pålagt DSB at anskaffe nye diesellokomotiver snarest, for han gider ikke høre på ævlet med gamle lokomotiver.
Dog er leveringstiden omkring 2 år for nye lokomotiver, så her-og-nu er der ikke udsigt til nogen forbedring, men noget sker der da.

Iøvrigt bruger jeg toget dagligt til/fra København i forbindelse med arbejde, så ovenstående er ikke blot en "bilist-betragtning".


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak