Lokaltog bløder pasagerer (Generelt)

af Per Sørensen, lørdag 20. april, 2019, 18:58 (35 dage siden)

G'aften Forum,

Helsingør Dagblad havde for nogen tid siden en artikel, hvor Lokaltog fortalte hvorfor de mente at passagertal var 300.000 ned per år.
Jeg mente noget manglede, så jeg skrev nedenstående, som I ikke skal slippe for:

Lokaltog bløder passagerer

Jeg kører ofte med Lokaltog – både Hornbækbanen og Lille Nord.
Jeg har tit cykel med og tak for denne gratis service, som jeg tror er en succes.

I nævner grunde, som årsag til passagerflugt, men jeg mener jeg at der er andre.

Selv når Lille Nord er rettidig ved ankomst til Helsingør, kan man ikke nå forbindelsen videre med Hornbækbanen og så koster det en halv time.

Den anden vej er den også gal!
Man kommer ikke f.eks. 5-10 min for sent – næh det er sekunder eller minutter!!!
At se et tog der kører lige for snuden af én, er jo helt Monty Pythonsk eller Ulf Pilgård som buschauffør!
Helt til grin!

Et af jeres argumenter for at køreplanen er som den er, skyldes at specielt Hornbækbanen skal passe til Kystbanen.

Men hvordan 2 tog i timen passer med en bane med 3 tog i timen, kræver vist lidt forklaring – det er nok kun en matematiker, der kan få den til at gå op![/i]

Lokaltog er nok de eneste i verden, hvor tog ikke passer med egne tog!

På grund af ovenstående har I mistet mange der enten køre bus/bil/tog fra måske Ålsgårde til Espergærde eller andre steder.

Det er ikke sikkert I kan få dem tilbage, men ved at lade Lille Nord køre videre på Hornbækbanen uden skift, kan nok hive nogle tilbage.

Der er argumentere for at det er dyrt med signaler, mm. og at det er BaneDanmark der bestemmer, men det kan nok betale sig at komme i gang.

Hvis 300.000 passagerer havde betalt f.eks. 20 kroner, havde det givet 6 millioner. Om året!!!

Der kan sikkert spares 1-2 togsæt der ikke skal holde og glo - det er måske 30 - 50 millioner!!!

Altså: KOM NU -please

venligst pediHg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Kommentarer, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2019 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen