Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gammel viadukt - broen nok engang

af UTJ, 13/4 2011, 16:22 (4771 dage siden) @ Henrik Thomsen

Jeg har ikke kunnet finde noget årstal på broen. Men det er såmand ikke så langt fra det formodede årstal. Den tager sig således ud fra den anden side.
[image]

Der er oplysninger jeg ikke rigtig kan få til at passe sammen.

Gamle diesellokomotiver. Er det før GM-typer, dvs MW/MV/MT. Og så MO-tog. Så kan banen jo først være nedlagt efter omkring 1955. MO-bane lugter meget af både Himmerland (1966) eller 1971-nedlagte baner.

Det lugter ikke af den skæve i hvert fald ikke Bramming-Funder, for der byggede man "kasseformede" vejunderføringer.

Årstallet passer godt med midtbanen, men kan ikke finde en passende lokalitet. Værslev-Slagelse-næstved kan det dårligt være og så har vi fjernet os fra Sjælland.

Den med "gamle diesellokomotiver passer godt på det jyske, særligt Sønderjylland. Men lige en nedlagt bane med "månedør", som den type ville blive kaldt i Riget i Midten. Nej. Det skulle lige være MT-banen Rødekro-Bredebro, men der var vist ingen vejunderføringer. Mommarkbanen? ved det ikke, men passer ikke med årstallet og jeg skyder heller ikke på denne.

Endelig kan jeg ikke få udseendet til at passe med en strækning, hvorpå der stadig ligger spor på, men man skal selvfølge ikke helt udelukke det.

Nærmere en løsning: nej.......


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts


Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak