301,8 km/t mellem Malaga og Madrid (Generelt)

af Niels @, Aarhus, søndag 13. oktober, 2019, 18:11 (380 dage siden) @ kme

God aften forum

Nu har jeg så fået sat gang i en diskussion om, hvorvidt det er en forskel i bredden på et et sted mellem 10 og 20 cm mellem Renfe’s AVE og IC3, der et væsentlig.
Det er den givetvis for nogle.
For mig var den helt afgørende forskel benpladsen. I det spanske tog var der flysæde opstilling - på nær den sidste række i den ene ende af vognen, og der var markant bedre benplads end i noget dansk tog, samt indstillelig fodstøtte. Altsammen noget, der muliggør, at man nemt kan finde en behagelig siddestilling - og ikke mindst at man skifte siddestilling uden at skulle forhandle benplads med den overfor siddende passager.

Venlige hilsner fra det spanske.

Niels H.

--
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Danske privatbaner

Læs historien om:
Høng - Tølløse Jernbane
Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak.







Copyright © 2020 Jernbanen.dk - Alle rettigheder forbeholdes - Om Jernbanen.dk - Kontakt redaktionen