Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ETCS mellem Danmark og Tyskland (Generelt)

af andersj, Aalborg, 31/10 2019, 01:14 (1639 dage siden) @ ivar

Det passer vel også meget fint, at snittet kommer til at ligge i hhv. Weiche og Niebüll, så er grænselandet klappet af, NAH-SH har jo i adskillige år ikke virket synderligt interesseret i at køre til Padborg og Tønder.

NAH.SH og Transportministeriet deler omkostningerne ved Tønder-Niebüll. NAH.SH vil gerne køre flere tog, men det vil(le) vi ikke.

Kilde: https://jv.dk/artikel/plads-til-flere-passagerer-p%C3%A5-t%C3%B8nder-niebull-banen

NAH.SH yder også et tilskud til DSB på de IC tog der starter og slutter i Flensburg.

Dette står i Trafikkontrakten mellem DSB og Transportministeriet:
1.1.4 DSB kan udføre togtrafik mellem Padborg og Flensborg på kontrakt med
trafikkøberen i Slesvig-Holsten i tilslutning til togtrafikken i denne kontrakt

1.3.7 DSB kan udføre trafik mellem Padborg og Flensborg på kontrakt med
trafikkøber i Slesvig-Holsten i forlængelse af togtrafik, som udføres i henhold
til denne kontrakt. Det er en forudsætning for at opretholde en samdriftskontrakt, at DSB råder over velegnet materiel, og at DSB som minimum opnår
dækning for alle marginale nettoomkostninger forbundet med kørslen over
Landegrænsen.

--
Mvh Anders


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak